Bezoekers

Volgers

vrijdag 24 februari 2023

The Watcher

Het gedeeltelijk waargebeurde verhaal The Watcher is een populaire serie op Netflix. De serie bestaat uit één seizoen maar er zou goedkeuring zijn gegeven voor een tweede en zelfs een derde seizoen. Ik ben benieuwd.


Wat is er waar in de serie en wat is er nep want dat niet alles waargebeurd is word je al snel duidelijk 😅

The Watcher is gemaakt door de bekende regisseur Ryan Murphy en draait om de familie Brannock en hun net aangeschafte droomhuis in een buitenwijk van New Jersey, genaamd Westfield. 
Dean en Nora steken al hun spaargeld in het huis om er kort daarna achter te komen dat de buurtjes allesbehalve gastvrij zijn.
Er gebeuren de vreemdste dingen. Er worden vreemde brieven in de brievenbus gevonden van de the watcher. 
De Brannocks gaan op onderzoek uit.

Wat is waar.
Het zou wat zijn als er in het echt geen enge brieven waren voor de bewoners van het huis waar de serie om draait, ondertekend door de ‘watcher’. 
Dat is waarmee alle ellende begint, zowel in de serie als indertijd voor de familie Broaddus in 2014. 
De brieven in The Watcher zijn niet één op één hetzelfde als degene die echt verstuurd werden, maar bepaalde passages zijn wel letterlijk gebruikt. Ook het adres van het huis klopt helemaal met de werkelijkheid, dus je kunt er voor de grap eens langs als je toevallig in Westfield, New Jersey bent.

Wat is nep.
Het monumentale huis waar the watcher het op voorzien had, lijkt veel op het huis dat de makers van de serie gebruikt hebben, maar binnenin hebben ze wel een paar veranderingen doorgevoerd. De voedsellift waar buurman Jasper zo graag ritjes in maakt bijvoorbeeld, is er compleet bij bedacht. Geheime gangen uit de tijd van de drooglegging zijn er ook nog niet ontdekt.

Nep.
De vreemde buren Mo en Mitch zijn ook verzonnen en ook de verhalen die rond om hun zijn verzonnen.

Waar.
De familie Winslow heeft echt bestaan.

De serie is wel leuk om te zien en als het volgende seizoen zich aan kondigt zal ik zeker weer kijken.Netflix




6 opmerkingen:

  1. Ik vond het niet zo leuk als ik had verwacht. Een beetje rommelig en onduidelijk hoe het nu zat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je gelijk in Nicole, soms is het iets verwarrend maar uiteindelijk raakte ik daar aan gewend.

      Verwijderen
  2. Ik vond het eind wat tegenvallen maar als er een nieuw seizoen komt ga ik zeker kijken.Ik ben net klaar met de serie The Fall. Dat gaat over een gelukkig getrouwde man met 2 kindjes die een seriemoordenaar blijkt te zijn. Als het genre je aanspreekt zeker een aanrader. Verder ben ik ook wel fan van veel Scandinavische series.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de tip Inge. Ik ga The Fall zeker op mijn lijst zetten. Scandinavische films en boeken trekken mij nu meer aan dan vroeger nadat we afgelopen zomer 3 maanden in Zweden en Noorwegen waren. Ik kan er me nu iets meer bij voorstellen en dat vind ik wel prettig. Scandinavië is prachtig en komende zomer willen we zeker weer die kant op gaan.

      Verwijderen
    2. Kastanje manden, De Bron en Borgen vond ik leuke Scandinavische series misschien is het ook wat voor jou. Het zijn wel allemaal misdaadseries hoor. Als de kinderen niet meer meegaan op vakantie dan willen wij graag ook eens die kant op en hopelijk hebben we dan ook een camper :-)
      Inge

      Verwijderen
    3. Inge dat zijn prachtige series. De Kastanje manden heb ik gezien en die is echt heel spannend. De Bron en Borgen heb ik wel van gehoord maar niet gezien. Ik ga ze op mijn lijst zetten.
      De Scandinavische landen zijn echte camperlanden. Je mag overal vrij staan. Aan een meer in een park. Ik vind het er een hele andere wereld als in Frankrijk/ Spanje/Duitsland. Het is een hele vriendelijke wereld met mooie natuur. Ik ben er wel een beetje verliefd op geworden ;)

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.