Bezoekers

Volgers

zondag 26 februari 2023

Voorpret

We hebben weer een zonnige dag en op zo'n dag bloei ik helemaal op. Direct is mijn humeur dan een stuk vrolijker en ook Lief leeft er helemaal van op.

Hoe dan ook maar tussen de bezoeken aan het ziekenhuis door zijn we weer plannen aan het maken voor een nieuwe reis. We hopen eind mei begin juni weer te kunnen vertrekken en mocht het later uitvallen dan maar later.

Het gaat een reis worden die we al eerder (voor de corona) in de planning hadden maar nu met een kleine aanpassing i.v.m mijnheer Poetin.

De noordelijke landen, de Scandinavische landen, zijn ons super goed bevallen. Het zijn vriendelijke landen, geen drukte maar rust en daar gaan we voor kiezen. Met rust bedoel ik niet de rust van het reizen want we zullen de nodige kilometers maken maar de rust die de natuur daar te bieden heeft.

Lief is al helemaal in zijn nopjes en bloeit helemaal op. Het plannen maken doet hem goed in deze roerige tijden en ikzelf fleur er ook weer helemaal van op.

Ons uiteindelijke doel gaat de Noordkaap worden want daar wil ik toch wel eens even rondneuzen net als bij de Barentszzee. Lief heeft al ontdekt dat hij zijn vis spullen mee moet nemen en hij droomt erover dat hij een grote Koningskrab gaat vangen. Ikzelf zie dat niet zo direct zitten want het zijn niet alleen "dikke" krabben maar met recht "enorme" krabben. 
Ik denk dat de vishengel en snoer aangepast moet worden om zo'n koningskrab aan land te hijsen maar niet getreurd Lief is het allemaal aan het uitzoeken.
Zelf begin ik ook al warm te lopen 😉

Zo zijn we ook op zoek naar een reservewiel dat we toch wel bij ons willen hebben want zo noordelijk komt er geen ANWB pech hulp wagentje om je wiel te wisselen al heb je daar wel de Viking hulpdienst waar we afgelopen jaar al kennis mee maakte 😛

Ach voorpret is al halve pret. Niks mis mee toch 😃




12 opmerkingen:

  1. Helemaal niks mis mee. En alleen maar heel erg goed, als het jullie allebei nu al zoveel plezier geeft en vrolijk maakt. Dat kunnen jullie best gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is dat Anja, de pret van nu neemt ons niemand meer af ;)

      Verwijderen
  2. Voorpret is dubbel pret, wij hebben de reis naar de noordkaap in 2006 gemaakt, heen door Noorwegen en terug door Zweden,heerlijke landen, en toen nog een stuk rustiger als ik nu lees hoe de lofoten veranderd zijn, jammer hoor., ik hoop voor jullie dat alles voorspoedig blijft gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het wordt steeds toeristischer dat is waar. De Lofoten hebben we vorige zomer bezocht en we vonden het prachtig. We gaan weer genieten hoor zeker en vast. We hebben er alle vertrouwen in dat het goed komt allemaal.

      Verwijderen
  3. De Noordkaap heeft wel iets speciaals vind ik; je kunt er de zon zien opkomen zonder dat de zon is ondergegaan. Voor de geduldige en/of gepassioneerde fotograaf biedt dat natuurlijk mogelijkheden door bijvoorbeeld door met vaste tussenpozen een foto te maken waardoor je mooi het verloop van de zonnebaan vast kunt leggen. Ik heb dat niet gedaan; te ongeduldig van aard, maar ik zag wel een hele rits fotografen die iets vergelijkbaars deden.
    Maar wat mij het meest heeft verbaasd was het effect van de ronding van de aarde; je kijkt daar uit over enige duizenden kilometers water en het lijkt daardoor net of de wolken wegzakken in de zee. Volgens de hoogtemeter bij de autonavigatie zit je bij de Noordkaap ruim 300 m boven de zeespiegel. Dat zal waarschijnlijk erg meewerken. Bij het Noordzeestrand zie je dat effect een stuk minder.
    Maar hoe het ook zij; ik wens jullie veel voorpret en plezier met de op handen zijnde vakantie.
    Vernuver je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O Willem ik kan bijna niet wachten. Ik ben er zo nieuwsgierig naar. Ik ken dat foto's om de zoveel tijd maken. Lief doet dat wel eens met video en dan de camera op de timelapse zetten. Ik ga de tip zeker onthouden, dank je wel.

      Verwijderen
  4. Daar is zeker niets mis mee, veel plezier met het vooruitzicht. Lijkt me een mooie reis te worden. Ik volg t.z.t. jullie reisperikelen op yt.

    Wat anders, mijn blog prutzooi.blogspot heb ik sinds januari verwijderd. Deze staat nog wel in je blogrol. Mss uit je blogrol verwijderen, want het is nu een dode link.
    Gr. Renske.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Renske, ik heb je blog van mijn leeslijst gehaald. Wat leuk dat je ons volgt op YT. Daar zie en hoor je natuurlijk alles wat we meemaken onderweg.

      Verwijderen
  5. Voorpret en over van alles fantaseren, dingen opzoeken; het is zo ontzettend leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk vooruitzicht. En voorpret is bijna net zo leuk als de vakantie zelf.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.