Bezoekers

Volgers

zondag 19 februari 2023

Vrolijke stranddeken


Mijn nieuwe haak project groeit goed. Ik ben er dik tevreden over. 
Het moet een deken gaan worden die ik in de camper wil gebruiken voor om op de bedden te leggen en te gebruiken als extraatje bij hele koude nachten. 
Nu heb je in de zomer deze extraatjes niet nodig en heb je genoeg aan je dekbed maar afgelopen zomer in Zweden en Noorwegen was het geen overdadige luxe net als dat je gaat overwinteren in het zuiden. De nachten zijn dan vaak rond het vriespunt.

Bovenop ons dekbed hadden we zelfs twee extra dekens liggen afgelopen zomer en dat sliep heerlijk. 
Nu heb ik in de camper altijd extra fleece dekens bij me en dat werkt ook goed. Maar een tijdje geleden kwam ik deze aardige deken tegen op het internet en ik raakte er meteen verliefd op.

Ik was wel weer aan iets nieuws toe om mee bezig te zijn.
Het garen heb ik bij de Zeeman gekocht. Bij ons net over de grens met België is een Zeeman en die heeft altijd heel veel keuze. Eigenlijk veel meer dan de Zeeman bij ons in de stad.

Leuke kleurtjes uitgezocht en meteen ingeslagen om 2 dekens te kunnen maken 😊

Voor de liefhebber;
Dit heb je nodig voor 1 deken.

Van iedere kleur heb ik 1 bol Royal gekocht en 5 bollen wit garen van Royal
Haaknaald 7 en je kunt aan de slag.

De steek die ik gebruikt heb is de graniet steek. Een heerlijke steek om te haken als je naar tv zit te kijken 😅
Als je de steek niet kent kijk dan even op Youtube. Als je vaste en losse kunt haken, want daar bestaat de graniet steek uit, dan heb je het zo onder de knie.
Van iedere kleur haak ik 4 toeren afgewisseld met 4 toeren wit.

Nu ben ik bezig aan de rand die dubbel wordt gehaakt zodat er strakjes de draadjes die aan de zijkant zitten mooi verstopt kunnen worden.

Wil je deze deken ook haken dan en heb je nog vragen dan laat maar even een berichtje achter.

Succes!! 😀

10 opmerkingen:

  1. Leuke kleuren en ja de granietsteek is heel fijn kan je zonder te kijken doen net zoals blind typen.
    Ik doe wel eens in Stabroek Belgie boodschappen en tegenover de Lidl zit ook een Zeeman maar ik ben er nog nooit geweest. Maar eigenlijk hoef ik voorlopig ook geen garen meer, heb net alles gesorteerd en kan nog jaren vooruit,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk Lot dat je nog genoeg hebt. Ik had nog veel garen maar net overal nog maar restjes van. Ik had een halve vuilniszak vol. Die heb ik aan iemand gegeven die dat weer kan gebruiken voor het goede doel. Ze heeft een "winkeltje" voor mensen uit de Oekraïne die spulletjes gratis kunnen uitzoeken.

      Verwijderen
    2. Geen halve vuilniszak maar wel een vrij grote andere plasticzak met garen dat ik toch echt nooit meer zal gebruiken heb ik vorige week naar een ruilwinkel bij mijn zus in de buurt gebracht. Hoop dat dat ook goed gebruikt wordt.
      Ik ruilde het voor een veiligheidshesje en een boek.

      Verwijderen
    3. Lot, zo heb ik het dus ook gedaan. Ik kan zo moeilijk iets weggooien en er zaten nog hele bolletjes tussen en ook ik ging die wol niet meer gebruiken.

      Verwijderen
  2. Mooie kleuren heb je uitgekozen. Dit wordt een mooie en vrolijke deken, maar al die draadjes aan de zijkant. 😱 Daar ben je wel een tijdje mee bezig. Succes met je deken.
    Gr. Renske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De draadjes zijn al bijna weg. Ze komen in de dubbele rand. Zo'n rand heb ik geleerd bij het mozaïek haken. Is nog maar een fluitje van een cent hoor.

      Verwijderen
  3. Mooie kleuren en een leuk werkje om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik naar de tv kijk moet ik altijd wat te doen hebben, hahaha en dit leent er zich uitstekend voor.

      Verwijderen
  4. Leuke deken!
    Tip voor een volgende deken; omdat de witte streep steeds terugkomt zou je die draad ook mee kunnen nemen ipv afknippen. Je krijgt dan naast de gekleurde streep een lusje wat je weer meehaakt in de rand.
    Groet, Ikkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik eens gaan proberen bij het witte garen bij de tweede deken. Bedankt voor de tip Ikkelien.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.