Bezoekers

Volgers

zaterdag 11 februari 2023

Wat gaat het worden

Vandaag alweer zaterdag. Het is weer een grijze donkere dag en daar houd ik niet zo van maar de vooruitzichten zijn goed 😍

Dinsdag naar het ziekenhuis voor de uitslag en donderdag zullen we vertrekken.

Onze plannen krijgen steeds meer vorm al wil dat niet zeggen dat we ons daar ook aan houden 😂. Waar gaan we heen?

Het zuiden. Dat is zeker een punt. Wordt het Portugal of Spanje en hoe gaan we dan in Frankrijk rijden, de oostkant of de westkant?

De Spaanse kust zal het bijna zeker niet gaan worden. De temperatuur is wel iets warmer maar het is er nu veel te druk met overwinteraars en geloof me het is er nu ontzettend druk. Campings en camperplaatsen staan overvol. Er is bijna niet op te komen zonder reserveren en als we iets niet willen dan is het reserveren!
We hebben een camper en we willen vrij zijn. Dat staat bij ons op de eerste plaats.

Omdat we nu iets meer dan 1 maand later vertrekken dan andere jaren is de temperatuur ook warmer en denken we aan de binnenlanden. Tot nu toe denken we op de grens van Portugal en Spanje en wel Extremadura.

We zijn er eens geweest en het barst er van de mooie natuur. Er zijn vooral veel vogels te vinden zoals gieren, arenden en haviken.

Ten noorden van Extremadura zijn heel veel ooievaars en prachtige dorpjes. We zijn er een paar jaar geleden geweest en het gebied heeft direct ons hart gestolen. Je moet je er ook niet over verbazen als je los lopende paarden tegenkomt, zo mooi en nog vaak zo primitief.

Als we die kant opgaan dan zullen we via de westkant van Frankrijk naar het zuiden gaan en ook nog Baskenland aandoen, ook zo mooi.

Voorlopig vervelen we ons niet. Vandaag onze kleren maar eens bij elkaar gaan zoeken.
In ieder geval wordt het kleding voor warme dagen en frisse dagen. Ik denk dat ik maar een paar vesten en body warmers mee zal nemen 😁

14 opmerkingen:

  1. Ik volg een ander stel met camper. Ze zijn nu bij de Spaanse kust en ze vinden het daar koud. Als ze daar met de fiets op sta gaan, dan hebben ze dikke jassen en handschoenen aan. Druk is het daar nog niet althans, waar zij zijn (voorbij Alicante).
    Gr. Renske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Renske dat klopt. Wij volgen verschillende vloggers die nu in Spanje zijn. Ze hebben meestal een lange broek aan en truien. Er is daar veel koude wind. Wat de drukte betreft zijn veel campings volgeboekt. Nu staan wij nooit op campings. Het enigste is dat het vrij kamperen op steeds meer plekken verboden is aan het worden. Jammer!! Vanaf nu gaan we het weer daar in de gaten houden. Is het nog te koud in het binnenland dan gaan we alsnog naar de kust. Andalusië is ook prachtig en ook de Costa Blanca. Het ligt er nu nog aan bij ons hoe het weer is. Ben benieuwd wat het gaat worden :)

      Verwijderen
    2. In ieder geval wens ik jullie een hele fijne en gezellige vakantie toe.
      Gr. Renske

      Verwijderen
  2. Klinkt heerlijk. Groetjes A

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. A, het klinkt niet alleen heerlijk maar het is fantastisch!!!!!!

      Verwijderen
  3. Dat klinkt allemaal schitterend, ga ervan genieten. consumindersingle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het weer in Spanje is niet best, noch aan de Costa Blanca als aan de Costa del Sol. Veel en veel kouder dan normaal zeggen vrienden van ons die er wonen. Maar goed, het kan dan alleen maar beter worden. Goede reis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. MyriamC dat hebben wij ook al gezien. We volgen vrienden van ons en we zien vaak regen en koude wind. De zon wacht natuurlijk op ons. Dat moet het zijn maar nog even dan wordt het vast beter en warmer.

      Verwijderen
  5. Ik volg je blog al een tijdje, maar ben niet zo van het reageren..... Maar ik wens jullie heel veel plezier toe. Camperen is zo heerlijk. Wij zitten nog wat meer vast ivm met mijn man zijn werk. Maar proberen toch elk jaar 2x 4 weken erop uit te gaan met onze camper, en tussendoor hebben we gelukkig nog de weekenden. Nog even doorbikkelen (3 jaar en 9 maanden) tot dat wij van onze vrijheid kunnen genieten het jaar rond....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Heerlijke vooruitzichten Jacqueline. Zo hebben wij ook de jaren en maanden afgeteld dat we helemaal vrij zouden zijn om te kunnen vertrekken. Mijn Lief heeft nog 6 jaar op mij moeten wachten. Hij kon er eerder uit en bij mij werden de maanden ogeschoven dat ik langer moest blijven werken. Uiteindelijk ben ik er toch eerder uitgegaan en daar ben ik nu alleen maar blij om. Twee keer vier weken is ook al mooi om erop uit te trekken en dan de weekenden. Het gaat jullie zeker bevallen want het is gewoon heerlijk!!

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.