Bezoekers

Volgers

dinsdag 28 februari 2023

Zon en sneeuw

Vandaag gaan we er een druk en gezellig dagje van maken en dat met een heerlijk zonnetje als metgezel.

Zijn er lezers hier die het Poollicht hebben gezien?
Lijkt me prachtig die kleuren in de lucht te zien.

Helaas was het in Limburg niet te zien.

Als wij weer in het noorden komen is het niet donker te krijgen (geen Poollicht) 😁 en blijft het de hele nacht door helemaal licht. De zon is zwakjes maar het blijft licht. 

Vorig jaar gebeurde het me geregeld dat ik wakker werd en dacht dat het al ochtend was en als ik dan op de klok keek zag ik dat het pas twee uur was 😀 Heel vreemd is dat.

Toen we weer afzakten naar de regionen dat het weer donker werd vond ik dat eigenlijk prettiger. Komend jaar zal ik alle gordijnen goed dicht doen en het zelf donker maken, lijkt mij prettiger. Vorig jaar was het nog iets helemaal nieuws voor ons en wilden we het gewoon eens meemaken.

Het Poollicht in Nederland en in Spanje is het in 30 jaar niet zo'n koude winter geweest. In Lleida is het van zondag op maandag bijna -19 graden geweest. Natuurlijk waren deze temperaturen wel op de hoogste top van een berg maar toch.
Sneeuw in (hoog)Barcelona en Mallorca en in de haven en de hoogste bergen van Tarragona.

Foto is van Spanje vandaag.


Het weer is helemaal van slag.
Hoe dan ook, vandaag gaan wij er een gezellige visite dag van maken 😊








6 opmerkingen:

  1. Zee hier in Zeeland hebben we ook niks gezien. Stiefkinderen zitten op Texel en zijn nog voor naar het strand gereden maar ook niks.
    De week dat ik in IJsland was hebben we het ook niet gezien, alleen toen ik midden in de nacht naar vliegveld reed heel vaag een groenige streep aan de horizon maar dat was niet spectaculair

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O Lot wat jammer dat je het licht zelfs in IJsland niet hebt kunnen zien. Ik weet dat het een zeldzaam iets is. In Texel dus ook niets gezien ......... ik dacht nog wel dat het noorden te zien was.

      Verwijderen
  2. Hier in Zeeland valt er al de hele ochtend natte sneeuw. Hat gaat een dagje binnen zitten worden, denk ik.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natte sneeuw ........... oei. Wok hebben de hele dag zon gehad maar het was wel koud.

      Verwijderen
    2. Gelukkig werd het hier vanmiddag ook zonnig.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.