Bezoekers

Volgers

dinsdag 7 maart 2023

Mijn jaarboek

Omdat ik het leuk vind om foto's te maken heb ik ook heel veel foto boeken. Mijn verzameling groeide zo uit dat ik niet meer wist waar ik ze moest opbergen. Ze waren groot en dik en zwaar dus de verzameling op een plank in een kast vond ik een beetje riskant en zo stapte ik over van het dikke, zware fotoboek naar een veel dunner digitaal fotoboek.

Toen ik dat eenmaal had ontdekt was dat voor mij het ei van Columbus. Ik maakte van iedere vakantie een digitaal fotoboek. Ik maakte boeken voor anderen als cadeautje voor verjaardagen of als mooie herinnering.

In mijn laatste werkjaren maakten wij veel reizen. We gingen op pad met onze caravan maar ook met mams maakte we verre vliegreizen. De tijd dat we thuis waren werkte ik en ik was niet te beroerd om over te werken. Die overwerkuren gebruikte ik weer als extra verlof om weer op reis te kunnen gaan met mams en Lief.

Mijn verzameling fotoboeken breidde zich uit en vanaf de tijd dat ik met pensioen ging en we langer en vaker van huis waren maakte ik een jaarboek.

Een greep uit mijn collectie.

Afgelopen weekend maakte ik mijn jaarboek af van het jaar 2022. Het werd een dikkerd en ik moest er even over nadenken of ik dat wel zou doen want het boek was een dikkerd maar de prijs ook. Ik heb het toch verstuurd. Woensdag of donderdag kan ik het verwachten in mijn brievenbus.

Ik ben benieuwd!!!!!!!

13 opmerkingen:

  1. Ik maakte vroeger ook fotoboeken van al onze reizen, nu doe ik alleen de verre reizen nog. Het wordt anders zóveel. En elk jaar maak ik een boekje van mijn kleinzoon zijn afgelopen levensjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Myriam het worden er ook veel maar van de week heb ik ze allemaal weer eens te voorschijn gehaald en ik heb genoten want hoe ouder de boeken worden hoe waardevoller ze zijn.

      Verwijderen
    2. Ik neem er ook regelmatig eentje vast. Dat doe je toch niet zo gemakkelijk met foto's die op een harde schijf staan hè.

      Verwijderen
  2. Mijn ouders hadden ook veel fotoboeken van reizen, ze zijn vaak met ANWB reizen ook mee geweest en plakten ook tickets en menu soms in. Het waren 3 grote dozen vol en die hebben we bij mijn zus in eerste instantie maar op zolder gezet want over sommige dingen moet je niet te snel beslissen. Pas na een jaar dijn we erin gaan kijken en verschillende waren niet echt interessant om te bewaren en haalden we wat foto's uit en die hebben we gescand. Nu zijn er nog 3 over en die blijven voorlopig nog even. Mijn zus heeft geen kinderen dus ooit gaat het naar mijn dochter die een erg goede band met haar oma had. Dan houdt het op want zijn heeft geen kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooo Lot dat deed ik vroeger ook. Tickets plakte ik in en ook gedroogde bloemetjes. De fotoboeken van onze reizen maak ik vooral voor onszelf. Wat er na ons mee gebeurd kan ik niet weten maar zullen ze zeker op de vuilnishoop gegooid worden. Zelf ben ik blij met oude fotoalbums van mijn ouders en ik heb ook die foto's gescand. Voor mij zijn ze dierbaar en ik bewaar ze en als ik er niet meer ben dan ruimen ze ze maar op. Misschien dat een nichtje van mij er nog in geïnteresseerd is en zo niet dan gaan ze maar met de vuilnis mee.

      Verwijderen
  3. Ik heb dit weekend een fotoboek van onze kerstvakantie in Polen gemaakt. Ik verwacht het ook morgen of donderdag. Ik bestelde 5 exemplaren (we waren met verschillende gezinnen) en er ging 25% korting af en dat scheelde toch maar mooi 37 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mevrouw W. ik vond een kortingsbon van 30 % toen ik bij google op zoek ging. Had ik nog nooit gedaan maar het werkte en dat was mooi meegenomen.Ik had een korting van € 23. De moeite dus. En ik heb het boek al online.

      Verwijderen
  4. Wat leuk, en vooral om terug te kijken. Dat betaald zich vanzelf terug in het plezier wat je er later aan hebt. Hier een doos met vakantiefoto's gesorteerd vanaf 1988. Ga soms heerlijk een uurtje op de grond zitten en foto's doorkijken. Heb ook agenda's vanaf 1997. Ik schrijf altijd elke dag heel gedetailleerd op wat ik gedaan heb. Stond op het punt bij de vorige verhuizing ze bij het oud papier te doen maar toch blij dat ik dat niet gedaan heb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat herken ik Ilona. Eenmaal in foto's duiken of in jouw agenda en je vergeet alles om je heen, hahaha. Heerlijk!!!

      Verwijderen
  5. Ook ik maak veel fotoboeken (Albelli) en misschien kun je wat met deze tips om de prijs binnen de perken te houden.

    * Met ING rentepunten kun je tot 25 euro korting krijgen.
    * Af en toe hebben ze een aanbieding onbeperkt aantal bladzijden voor de standaard prijs. Kun je b.v. een aantal reizen in één boek doen.

    Meestal wacht ik op deze aanbieding en combineer dat met de korting van ING punten.

    gr. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt Petra. Wij hebben ook rente punten en die gebruik ik ook vaker. Deze keer vond ik via internet een voucher van 30% en daar heb ik mooi gebruik van gemaakt.

      Verwijderen
  6. Wat een goed idee! Dat ga ik ook doen!!!!! Ik heb vorig jaar pas onze trouwfoto's in een boek laten drukken. Het waren er maar een paar, we zijn zonder echte fotograaf getrouwd, in bijzijn van wat familie en getuigen met hun partner. Iedereen maakte wat foto's. Ik ben nu zo blij dat ik dat heb gedaan want in de kerstvakantie crashte mijn computer en was alles weg (en nog steeds). En we zijn al bijna 12,5 jaar getrouwd!! Had ik even geluk dat ik zo slim was geweest dat boekje te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoiets is ons ook al eens gebeurd. We hadden een externe vast schijf waar we alles op bewaarde en toen in ene keer WEG alles. De schijf begaf het en vanaf die tijd maak ik altijd een fotoboek.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.