Bezoekers

Volgers

vrijdag 31 maart 2023

Tess

"Diagnose besmet" zo luid de titel van het boek dat ik nu aan het lezen ben van schrijfster Tess Gerritsen.
Het is een heerlijk spannend boek. Echt iets voor onderweg 😁
Dokter Toby werkt op de spoedeisende hulp. Ze heeft meestal de nachtdienst als er op een avond een zeer verwarde man wordt binnen gebracht. In een onbewaakt ogenblik verdwijnt hij en is niet meer te vinden.
Als ze op zoek naar deze man wordt er een tweede verwarde man binnen gebracht met dezelfde syptomen als de eerste. Toevallig komen de twee mannen uit het zelfde luxe verzorgingshuis waar alleen maar vermogende mensen wonen. Deze man komt te overlijden in het ziekenhuis waar Toby werkt en zij maakt er grondig werk van om achter de oorzaak te komen wat deze twee mannen mankeert
Wat is hier aan de hand?
Ondanks bezwaren gaat Toby op onderzoek uit, met rampzalige gevolgen...

Tess Gerritsen is zelf arts en kan daardoor met enige kennis deze medische thrillers schrijven.

Zelf ben ik een fan van haar boeken en al helemaal als we onderweg zijn met de camper. Ze zijn heerlijk luchtig, niet ingewikkeld en toch spannend. De boeken lezen heerlijk weg.

Een aanrader wat mij betreft 😁 Ik ga weer verder met lezen in het zonnetje. Nog even heerlijk van genieten.

(de reisblog is ook weer bijgewerkt)

6 opmerkingen:

  1. Dit klinkt leuk. Ben fan van Karin Slaughter en dit lijkt wel overeen te komen. Ik ken deze schrijver niet maar ga haar op mijn leeslijst zetten.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je fan van Karin Slaughter bent dan is Tess Gerritsen je ook aan te bevelen.

      Verwijderen
  2. Ik las ooit een fantastisch boek van haar wat speelde in 19e eeuws Amerika. Ik vind haar detectives over die twee vrouwen (Risolli en Yves??) een stuk minder - vooral ook omdat de tv-serie er zo mee aan de haal ging - er twee jongere sexy vrouwen van maken, ipv een vrouwenvriendschap tussen een wat oudere en een jongere vrouw....)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De detectives ken ik niet van haar maar de thrillers zijn meesterlijk. Tess heeft een medische achtergrond en daarom is zij een meesteres in medische thrillers.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.