Bezoekers

Volgers

donderdag 30 maart 2023

Zee

Onze reisblog staat ook weer online en deze keer doe ik de link er goed bij want gisteren had ik dat schijnbaar vergeten.

Vandaag zijn we eens actief bezig geweest en dat voelt goed. Misschien zijn we er nu pas weer aan toe om in beweging te komen.
We hebben alles bij elkaar dik 8 km gelopen en om dit te compenseren hebben we een lekker ijsje gegeten 😂😋😊 Ik vond dat dat wel mocht na deze prestatie.

Eerst hebben we een wandeling gemaakt door een prachtig natuurgebied waar meer van te zien is op onze reisblog.


Vanmiddag zijn we in de plaats gaan lopen waar we nu staan en wel in Saintes Maries de-la- Mer. We zijn hier al vaker geweest en het is vooral buiten het drukke seizoen een heerlijk gezellig plaatsje. Eigenlijk is het een bedevaartoord voor zigeuners al zijn er nu geen zigeuners meer te zien.

We zijn naar het strand gelopen en hebben daar heerlijk op een bankje gezeten. De zee vind ik altijd zoiets heerlijks.

Zo nu en dan moet ik ze eens even zien.


De zee is zo rustgevend. Misschien kun je het horen op mijn videootje dus zet je geluid aan 😀

Lezers die aan zee wonen zullen er misschien niks aan vinden maar ik vind het heerlijk!!!!!

10 opmerkingen:

  1. Ik geef het eerlijk toe ben jaloers op het weer 🤭maar ik gun het jullie zeer zeker. En in gedachten eet ik ook een ijsje met jullie mee :))))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan ik me goed voorstellen dat je de zon mist en ik zou graag wat sturen. Wij hebben ze ook zo gemist en dat allemaal door dat eeuwige wachten fffffffff. Maar we hebben ze nu en dan ook nog dat ijsje. Wat zijn we weer verwend. We kunnen er weer even tegen.

      Verwijderen
  2. Vanmiddag hadden we hier ook een lekker zonnetje, wel wat wind, maar prima buitenweer.
    En wat betreft de zee, wij wonen in Zeeland, water genoeg, maar we komen er nooit, hebben niks met al dat water.
    Veel plezier gewenst verder!
    Betsy
    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lijkt me dat heerlijk om aan zee te wonen. Meestal wil een mens wat hij nu net heeft ;)

      Verwijderen
    2. Wat doet me dat goed dat iemand gewoon toegeeft absoluut niks met water te hebben. Had een oom en tante in Vinkeveen en als je bij hen logeerde moest je altijd die vermaledijde Vinkeveense Plassen op met een motorbootje of nog erger, met een zeilboot en je moest het nog fijn vinden ook. Water is in mijn beleving om je mee te wassen, thee van te zetten en de plantjes water te geven, etc. maar heeft voor mij niks met ontspanning te maken.
      Heb in de jaren '90 een groot project gehad in de kop van Noord-Holland en logeerden door de weeks met het hele bouwteam in een hotel in Bergen. Met een collega ging ik vaak na het eten een eind fietsen, maar die collega moest en zou elke dag even de zee zien. Ik ben echt niet bij machte om het verschil te zien van de Noordzee op woensdagavond of op donderdagavond, maar hij genoot ervan en omdat het een uitermate goede en plezierige collega was zag ik dus ook minimaal 3 avonden per week de zee. Maar eerlijk is eerlijk, voor mij is het altijd gewoon een plomp water gebleven waar iets meer beweging in zat dan bijvoorbeeld het Zuidlaardermeer..

      Verwijderen
    3. Hahaha Willem ik moet met je lachen. Ik ben helemaal verzot op de zee. Ooit heb ik zelfs eens overwogen om te verhuizen en dan in de buurt van de zee te gaan wonen. Heerlijk!!
      Toen ik jaren geleden voor het eerst in zd Frankrijk aan de westkust kwam en kennis maakte met de torenhoge golven van de Atlantische oceaan was ik niet meer weg te slaan. Ik had er wel een dag willen blijven zitten. Helaas waren mijn mede reizegers er niet zo van gecharmeerd om er uren te blijven zitten en moest ik na een half uur weer verder. Jammer.

      Verwijderen
  3. Oh heerlijk Saintes Marie de la Mer vond ik geweldig. De hele Camargue trouwens. Zijn jullie wel eens in Arles geweest? Nee? Aanrader. Ze hebben heerlijke lichte rosé in de Camargue:-) en vooral meenemen Fleur de sel. (je moet natuurlijk niks)....zalig zeegeluiden. Wanneer ik 's nachts niet kan slapen zet ik vaak 'zeegeluiden' aan of walvissen ook heel rustgevend. Fijn dat jullie het zo heerlijk hebben. Vanaf zondag schijnt het hier ook beter te worden. Genieten maar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Arles is prachtig Ilona. We zijn er ook al eens geweest. Het doet een beetje Spaans aan vonden wij.Trouwens Nimes is ook mooi maar Arles vinden wij mooier. Eerder dan gingen we altijd in Gallician naar de wijn coöperatie op aanraden van een Fransman en kochten altijd een voorraad om mee naar huis te nemen. Heerlijk!!!!! Nu doen we dat niet meer om Frits geen alcohol mag en ik hem niet de ogen wil uitsteken. Helaas ........

      Verwijderen
  4. Oh, ik heb dat ook dat ik af en toe de zee moet zien. Gelukkig wonen we in een klein land en hoeven we maar een kilometer of tachtig te rijden naar zee. Doen we best vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij wonen best ver van de zee om er even heen te rijden maar als we kunnen overwinteren dan staan we heel vaak aan de zee. Happy me en Frits is dan wat minder happy want denkt altijd dat het hard waait als we wakker worden van de zee hahahaha.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.