Bezoekers

Volgers

maandag 13 maart 2023

We zijn gesmolten

Ja hoor jullie lezen het helemaal goed 😉 We zijn gesmolten en dan bedoel ik niet dat ik afgevallen ben 😂😂

Lief was weer aan het rondsnuffelen op de laptop op de website van puppyplaats. "Wat vind je van een Labrador?" vroeg hij plots en dat hoefde hij eigenlijk niet aan mij te vragen want dat is gewoon mijn hond. Vroeger had ik een blonde Labrador en heb zelden zo'n lieve hond gehad. 

Dus, een Labrador?????? "Dat hoef je mij niet te vragen," antwoordde ik. "Die ga ik vanmiddag nog ophalen." 

Ja hoor Lief had een nestje zwarte Labradors gevonden op internet. Hij vond ze ook wel lief en al helemaal na al mijn verhalen over Labradors.

"Zal ik eens bellen?" vroeg Lief.

Van het een kwam het ander en ja hoor we mochten komen kijken en wel NU meteen. Uhhhhh we moeten wel 100 km rijden maar we vertrekken nu meteen! We komen eraan!!

Om vier uur arriveerden we op het aangegeven adres en daar lagen ze. Negen puppies in de woonkamer in een grote bak. Moeder hond kwam ons meteen begroeten en we mochten haar hondenkindjes bekijken en oppakken. Wat een poepies. We smolten meteen ter plekke ❤

Een blonde moeder en een bruine vader en dan 9 zwarte puppies krijgen. Hoe is het mogelijk? En zo'n lieve mensen die ons in alle rust met de puppies bezig lieten en ons vanalles vertelde over de bevalling enz. enz. We kregen koffie en hebben gezellig gebabbeld en weer puppies gekeken en geaaid.


We hebben onze Puck uitgezocht en half mei mogen we haar ophalen. We zijn helemaal happy. Dit is een goede keus die we gemaakt hebben. Ik weet het zeker!! En wat ook nog zo typisch is .......... Puck is op dezelfde dag jarig als Lief. Als dat geen goede voorbode is dan weet ik het niet meer.

29 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat je gecheckt hebt of deze fokker te vertrouwen is en of de hondjes kans maken gezond te zijn.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hebben we zeker Marijke en gelukkig was alles in orde wat de ouders betreft en de dierenarts heeft ook de puppies gecheckt. Verder weet je natuurlijk nooit net als bij een mens of iemand verder geen ziekten zal krijgen. We hopen er maar het beste van.

      Verwijderen
  2. Ik geloof best dat je gesmolten bent. Aan zoveel lieflijkheid kan je moeilijk weerstaan. Nog even geduld en dan .. heel veel geluk en plezier met jullie Puck.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Myriam, dank je wel. We zijn er al zo lang mee bezig en nu hebben we toch de knoop door gehakt. We verheugen ons op Puck.

      Verwijderen
  3. Dat had ik niet verwacht dat jullie aan een pup zouden beginnen. Ja natuurlijk smelt je bij die kleintjes.
    Veel plezier met Piuck en ook een beetje sterkte met opvoeden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lot, dank je wel. We hebben de stap toch gewaagd en Labrador Retrievers zijn nogal rustig van aard en vriendelijke honden.

      Verwijderen
  4. Wat een snoepje! groetjes A

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vinden wij ook maar wij zijn natuurlijk bevooroordeeld ;)

      Verwijderen
  5. Hahaha, zo hoort het ook! De hond van mijn broer, een labrador, is geboren op mijn verjaardag. Ze heet Toepes en ze vult die naam helemaal op. Net zoals mijn broer blond én compleet maf/ prettig gestoord. Ze past helemaal in het gezin/ familie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat toevallig. Puck is op de zelfde dag jarig als Lief. Vroeger heb ik een Labrador gehad. Ze zijn geweldig.

      Verwijderen
  6. Van kriebelen kwam ernstige jeuk:-) en die is omgezet in een liefste hondje. Gefeliciteerd, time flies en het is zó half mei. Enne net als bij vakantie is voorpret ook erg leuk. Ik neem aan dat jullie op de hoogte gehouden worden d.m.v. foto's etc. Overigen wat een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij krijgen steeds foto's en filmpjes gestuurd van Puck. Zo leuk en inderdaad voor we het weten is het half mei. En we hebben alle tijd om ons bezig te houden met de pup.

      Verwijderen
  7. Ik snap, dat jullie allebei wel weer een hond in huis te hebben, maarrr ….een puppy…..op jullie leeftijd EN met “zorg” problemen EN met de camper weg willen gaan.Is dat allemaal niet een beetje teveel? Je moet wel zeker , minstens 10 jaar voor zo’n beestje kunnen zorgen. Waarom hebben jullie niet voor een iets oudere hond gekozen. Daar zijn er zoveel van die een goed tehuis zoeken.. puppy’s gaan als warme broodjes over de toonbank. Ik vind het, zeker voor jullie, een onverstandig besluit. Geef een, wat oudere Labrador, een paar super jaren. Geeft denk ik, meer voldoening.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben inderdaad aan een oudere hond gedacht maar dat is voor ons geen optie. We willen de hond zelf opvoeden zonder een moeilijk verleden. Dat lijkt ons vragen om problemen in een appartement. We hebben gewikt en gewogen en op internet gezocht en gezocht maar een oudere hond heeft nu eenmaal een verleden. We zijn dan wel ouder maar gelukkig zijn we nog heel actief en kunnen we dit heel goed aan. We verheugen ons er erg op om Puck mee te nemen met de camper.

      Verwijderen
  8. ohhhhhh, wat een leuk hondje! ik ben lichtelijk jaloers ha ha. ik hoop dat jullie heel veel plezier er van hebben en veel liefde zullen krijgen en geven aan Puck.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik twijfel er niet aan dat we gaan genieten samen met Puck.

      Verwijderen
  9. Hebben jullie toch allebei een beetje je zin: jij je labrador en je man toch een grotere hond dan een schoothondje. Nog twee maanden... jullie geduld word nu wel op de proef gesteld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Erg he dat we nog zo lang moeten wachten maar ondanks dat Puck 100 km van ons vandaag woont gaan we haar zeker nog eens bezoeken.

      Verwijderen
  10. Gegeven met de toekomstige Puck. Wat leuk en gezellig straks.
    Gr. Renske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Puck zal zeker veel gezelligheid geven. Er komt weer wat leven in huis.

      Verwijderen
  11. Die Puck gaat een heerlijk leventje tegemoet bij jullie, dat weet ik zeker! En alhoewel ik geen huisdier heb en nooit gehad snap ik dat het heel leuk is om een lieve hond te hebben. Veel voorpret alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ahhhh ik begrijp het helemaal. Als je in die puppy ogen kijkt ben je verkocht. Heerlijk om Puck straks mee te nemen in de camper. Het lange aftellen kan beginnen. Puck gaat zeker een stuk gezelligheid geven.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inge dat denk ik ook dat we een stuk gezelligheid in huis halen met Puck

      Verwijderen
  13. Hahaha, dus tóch.... Labrador is goede keus. Het zijn vriendelijke honden, die heel lang erg jeugdig blijven. Ik ken er een paar heel goed en ze zijn allemaal prima. Alvast heel veel plezier met en van hem gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. geweldig wat een leuk nieuws. gefeliciteerd met jullie hondenkind

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Catharina. We zitten nu in de "wolken":)

      Verwijderen
  15. Wat leuk en wat krijg je daar energie van

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.