Bezoekers

Volgers

maandag 24 april 2023

Bah, bah

Bah, bah luidt de titel van mijn blog vandaag en daar bedoel ik het vieze, natte weer mee. Ik vind niks zo vervelend dan regen.

Vanmorgen zag ik op tv de arme mensen die nu aan het kamperen zijn met hun kinderen. Ik denk dat zij zich er toch iets anders hadden voorgesteld bij het woord kamperen.

Je moet er toch niet aan denken dat je nu met kinderen in een caravan of tent moet zitten.
Gelukkig heeft het animatie team nu volop werk en dat is natuurlijk ook weer mooi mee genomen.

Volgens mij gebeurd dit heel vaak dat het zo'n rot weer is in de voorjaarsvakantie. Jammer toch, heel jammer.
Maar ik denk dat de mensen die nu met de kids op de camping zitten het toch ook wel gezellig hebben zo samen met anderen want thuis zitten is ook maar thuis zitten en wat is er nu niet leuker voor kinderen dan om de hele dag bezig gehouden te worden. Fijner zou het zijn om buiten met een speurtocht bezig te zijn of kampvuren te maken (als het niet voor teveel stikstof zorgt) maar binnen zijn er ook genoeg dingen te doen. Vanmorgen zag ik op tv dat de kinderen bezig waren met dansjes. Muziek doet het meestal goed 😉

Wij vertrekken vrijdag a.s. voor 2 nachtjes met de camper naar het mooie Overijssel. We hebben er zaterdag onze jaarlijkse familiedag.
Gisteren is Puck al eens gaan kennis maken met de camper. Ze vond het wel interessant allemaal. Nu hebben we nog niet gereden ............ ben benieuwd.

Hopelijk gaat het ook goed als we op familiebezoek zijn en anders ga ik met haar rustig in de camper zitten want ik heb zo'n idee dat het allemaal wel een beetje druk voor haar gaat worden.


We gaan het meemaken.

10 opmerkingen:

  1. De voorjaarsvakantie is al in februari geweest, dit is de meivakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier in overijssel wij zijn twrug van Overijssel het was er koud en heel veel wind.
    Maar zoals altijd het weer kan je niet maken je moet erzelf iets moois van maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is dat. Zelf moet je er iets leuks van maken en gaat dat vast wel lukken :)

      Verwijderen
  3. Volgens mij groeit Puck al,leuk,hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anneke, je hebt gelijk. Het valt ons ook op. Ze staat hoger op haar poten.

      Verwijderen
  4. Einstein zei het al: Alles is relatief. uit de tijd dat mijn kinderen net naar de basisschool gingen, herinner ik me een tamelijk natte kampeervakantie in Nederland, maar op de camping was ook een zeer actieve club jongeren bezig voor de kinderen. Zoonlief kreeg alle ruimte voor zijn onderzoekende geest en dochterlief kon naar hartelnust opgaan in haar creativiteit. Ze vermaakten zich uitstekend en we hadden een zeer ontspannen vakantie. Toen het weer in de laatste dagen drastisch verbeterde en wij er met de kinderen op uit trokken, kregen we geregeld te horen "Gaan we straks ook nog naar de witte tent?". De witte tent was de plek waar kinderactiviteiten gehouden werden, zul je begrepen hebben.
    In die vakantie hebben we letterlijk kennisgemaakt met de waarheid dat de ouders een goede vakantie hebben als de kinderen zich vermaken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo zie je maar weer Willem dat kinderen zich op een heel andere manier vermaken als dat wij vaak denken. En inderdaad, die ervaring heb ik ook. Als de kinderen zich vermaken dan hebben de ouders vakantie en dan denk ik ook nog dat vooral de kampeer vakanties bij kinderen zeer in de smaak vallen.

      Verwijderen
  5. Ja het weer is niet best tot op heden maar ik zag gisteren foto's van Koningsdag 2022 en toen ook een (winter) jas aan. Na deze week schijnt het substantieel beter te worden maar ik hoor het gemopper alweer als de temperatuur boven de 30 graden komt. Gelukkig hebben we daar nog geen vinger in de pap al kunnen we het weer over 30 jaar misschien ook naar onze hand zetten:-) Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt helemaal Ilona, owee als het de temperaturen weer de lucht in gaan. Mij zul je niet horen hoor ;))

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.