Bezoekers

Volgers

dinsdag 25 april 2023

Dit is de laatste keer geweest

Hoe vaak wordt het niet aangeprezen; Koop Lokaal!!

Van ons is het nu de laatste keer geweest dat we ons daar aan willen houden. Hoe vaak gebeurdt het niet dat we weer voor niks dat hele eind lopen helemaal voor niks.

Gisteren ook weer.

We hadden besloten om een nieuwe navigatie te kopen voor in de camper. We zijn er langer mee bezig. We proberen van alles en zo ook de apps. 

De apps doen het prima en we zijn er ook heel tevreden mee alleen als je in het buitenland bent en je bent een actieve vlogger dan vliegen de MB's de deur uit dus we gaan toch voor een navigatie die op GPS werkt.

Deze keer zouden we gaan kiezen voor een TomTom Go Max die speciaal voor de campers is gemaakt. Je kunt er de afmetingen van je voertuig in opslaan zodat je niet voor verassingen komt te staan en je in ene keer voor te laag viaduct staat.

Frits had het internet afgestruind en ontdekt dat bij de ANWB de gunstigste prijs was dus op naar de ANWB die aan de andere kant van de stad ligt.
"Kan ik er al heerlijk vanmiddag mee aan het werk en ik heb mijn stappen weer gemaakt voor vandaag"  was de gedachte van Frits.

Helaas pindakaas!!! De TomTom hadden ze niet voorradig in de winkel en kan alleen ............. ja jullie raden het al ............ online gekocht worden.

Dit is niet de eerste keer dat ons dit overkomt, o nee. We lopen wel vaker naar een winkel om iets te kopen en dan is steeds weer de boodschap "alleen online." 

Nu is het dan ook echt de laatste keer geweest.

Het resultaat is echter na nog de nodige revieuws gelezen te hebben hebben we toch maar besloten om het op een nadere manier te gaan doen en wordt er geen nieuwe navigatie gekocht.



16 opmerkingen:

  1. in het winkelcentrum vlakbij mijn huis is er een crea winkel. zij verkopen leuke garen en knutselspullen. kleine winkel, verkoopsters zijn moeder en dochter die ook in het winkel aan het breien/haken/borduren/knutselen zijn. het leek me heel leuk om daar mijn aankopen te doen. eerste keer, zoek ik een bepaalde garen. hebben ze niet, en kunnen ze niet ook niet bestellen omdat per 20 bollen gaat. prima. ik beslis om nog een keer te proberen: ik zoek een bepaalde stift. die hebben ze ook niet, moeten alle 12 kleuren besteld worden en doen ze niet omdat ik alleen 2 kleuren nodig hebt. Dat begrijp ik. Ik doe nog een poging: dochter heeft koekjes gebakken voor het goed doel markt op school, zij wil leuke papier zakken met label om de ingrediënten op te schrijven. ik ga in de winkel vragen. Ik heb 20 zakken nodig. en dan moet ik een lange verhaal horen van de oude dame dat die gaan per 50, zij wil niet bestellen omdat "wij kopen alleen de 20 de dan heeft de nog 30 hier liggen, en misschien komt nog ene klant die maar een paar wil kopen, maar dan heeft nog de rest", en ze bleef klachten vertellen over alle klanten die "moeilijke spullen zoeken". En dan ben ik klaar mee. Volgende keer op bol.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit soort ervaringen hebben wij dus ook en niet alleen bij de ANWB maar ook bij de Mediamarkt en de KPN winkel. De schoenenwinkel, de breigarenwinkel enz enz Wij zijn er helemaal klaar mee.

      Verwijderen
  2. Online kopen is de toekomst, of we daar nu blij mee zijn of niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Of de volgende keer bellen of iets op voorraad is... Dat scheelt ook een hoop ergernis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hebben we ook al gedaan bij een fotozaak en weet je wat die ons adviseerde?? U kunt het beter online bestellen. Net als bij de MM die ook adviseerde om iets online te bestellen.

      Verwijderen
  4. Daar ga je weer heen met je goede gedrag. Het is mij ook al verschillende keren overkomen. En toch ben ik geen fan c=van alles online ik wil het graag eerst zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij kopen ook niet alles online. Soms wil je iets eerst zien en in je handen hebben maar helaas gaat die vlieger niet altijd op, jammer.

      Verwijderen
  5. Maaaaar, jullie hadden natuurlijk ook eerst even naar de anwb winkel kunnen bellen of ze hem in voorraad hadden. Scheelt een hoop ergenis. 😉 Ik lees trouwens met plezier mee op de blog van Puck, maar reageer niet altijd of weinig. Wat een leuke hond is hij en ja, honden hebben ook pubertijd en dwarsheid. Dat hoort erbij. Succes met deze periode.

    Gr. Renske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Renske dat je ook de blog van Puck bij houdt. Het is een heerlijk diertje en vaak vol leuke en lieve verrassingen.

      Verwijderen
  6. Getver, dat is ook zwaar vervelend. Moet je dan bij alles wat je wilt kopen eerst naar een winkel bellen om te vragen of..... ???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja Wieneke en dat ga ik dus niet doen. Graag of niet denk ik dan.

      Verwijderen
  7. Ik werk in een winkel met vestigingen door het hele land, we hebben een webshop waarop van alle producten onze voorraden per filiaal te zien zijn, de klant kan dus thuis al zien of het product op voorraad is. En kan zelfs online het product reserveren (of telefonisch), zodat het klaarligt als hij/zij in de winkel aankomt. Alsjeblieft blijf zoveel mogelijk in de fysieke winkels kopen! Want dat is de enige manier om ze open te houden!! Dat is de andere kant van het verhaal.
    Als je thuis online bestelt, verdienen wij daar als filiaal niets aan. Omdat op ons hoofdkantoor wordt beredeneerd: klant is niet in de fysieke winkel geweest, personeel heeft er dus geen tijd en aandacht aan besteed. Complete onzin, je kunt rustig een uur bezig zijn geweest om de klant het juiste advies te geven, dan gaat de klant "thuis nog even overleggen", en bestelt het vervolgens online (na eerst even gecheckt te hebben of het bij een andere webshop goedkoper kan worden besteld). Dan kunnen we er ook nog eens tijd aan besteden om het voor de klant klaar te leggen, zodat die alleen maar even hoeft af te halen (ja, stel je voor dat de klant zelf zou moeten sjouwen!!). De organisatie als geheel verdient er natuurlijk geld aan, maar wij als filiaal niet. Terwijl wij wel de salarissen van onze medewerkers moeten betalen!
    Dat wilde ik toch even gezegd hebben. Kort door de bocht misschien, maar dit is gewoon de andere kant van het verhaal waar jullie vast niet bij stil staan. Tegelijkertijd mopperen veel mensen wel dat fysieke winkels sluiten. Tja, als je geen advies nodig hebt, niet eerst iets wilt zien en/of voelen, dan kun je alles online kopen. Maar bedenk dat je echt niet een medewerker van de b.ol kunt vragen om advies over een aangekocht product!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap het helemaal Anja en we proberen zeker ook lokaal te kopen maar als het zo vaak misloopt dan zinkt je de moed wel eens in de schoenen.
      Vandaag ging ik schoenen kopen en die wil ik gewoon kunnen passen. Eerst bij de winkel ingelogd en daar kon ik zien of de schoenen in voorraad waren in mijn maat. Dus de schoenen in de winkel en passen en ook gekocht. Nu weet ik dat als ze maat niet zouden hebben gehad ik de schoenen in de winkel toch zou hebben bestelt en dan zou ik thuis bezorgt krijgen. Daar heb ik ook helemaal geen moeite mee. Gelukkig hadden ze de schoenen en de maat. Ook nog eens andere schoenen gepast maar die zaten toch niet zo lekker als mijn vast merk van Gabor.
      Als een winkelier mij zegt dat ik het beter online kan bestellen snap ik het allemaal niet meer. Is de verkoper liever lui dan moe, of hoe zit dat?

      Verwijderen
  8. Helemaal mee eens schreef er recent nog een brief over naar een aantal kranten. We moeten minder dit, minder fossiel, (sowieso minder consumeren) etc. maar politici hebben vaak teveel zakjes hypocrietjes gegeten. Vorige week nog bij Leenbakker een klein tafeltje voor op het balkon, nee mevrouw alleen online en zo gaat het inderdaad met heel veel dingen óók bij gewone winkels zoals Blokker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je haalt me de woorden uit de mond maar inderdaad bij Blokker en ook de Action zijn er artikelen die je alleen online kunt krijgen. Stikstof, stikstof!!!!!!! roep ik dan al. Het is allemaal een lachertje.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.