Bezoekers

Volgers

zondag 2 april 2023

Mijn maaksels

(de reisblog van 2 april is weer bijgewerkt voor de liefhebber)

We vermaken ons opperbest in Frankrijk. De laatste week is weer aangebroken. Goede vrijdag willen we weer thuis zijn want eerste paasdag halen we mams op voor een gezellige dag. 

Dan is het ook weer even mooi geweest en kunnen we er weer even tegen. Hopelijk gaat het dan niet meer al te lang duren eer Frits zijn oproep krijgt.
Als ik soms verhalen hoor van mensen die wachttijden hebben van 30 weken dan val ik bijna steil achterover van verbazing en dat in Nederland in het jaar 2023. Ik hoor wel dat wij niet de enigste zijn die hier tegenaan lopen. Geduld, geduld, geduld.................


Als ik niet aan het wandelen ben of aan het lezen dan ben ik aan het haken.
Mijn dekens heb ik klaar.

Op ieder bed ligt nu zo een deken en als de nachten koud zijn dan laten we die extra op onze dekbedden liggen en dat slaapt heerlijk.








Vandaag heb ik ook mijn zomerse truitje af gemaakt en ik moet zeggen dat het wel leuk is geworden.



Ik heb de smaak te pakken. Ik wil er nog eentje gaan maken.

Nu eerst nog ergens garen zien te vinden en mocht dat niet lukken dan haal ik volgende week thuis wel weer ergens garen.

Het truitje is gehaakt van witte katoen met haaknaald nr 3. Nu wil ik nog een truitje maken in ecru.

Lijkt me ook wel leuk.



10 opmerkingen:

  1. Wat mooi! Kan me voorstellen dat het een heerlijk werkje is als je lekker buiten zit. Fijn dat jullie dit even kunnen meepakken.
    -JennyL

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, zo'n truitje zou ik ook wel willen. Is erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga er zeker nog eentje maken want het haakt heerlijk weg.

      Verwijderen
  3. Deken(s) en zomertrui zien er geweldig uit. Veel plezier verder en een goede terugreis.
    Groetjes,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anneke. Langzaamaan komen we weer richting huis aan.

      Verwijderen
  4. Leuk topje. Ik had bij de kringloop paar bolletjes denim gemeleerd garen gekocht, probeer nu een steek ervoor te vinden, al diverse geprobeerd met proeflap maar ben nog niet tevreden, Nu bezig paar toeren v steek en paar toeren stokjes, dat zag ik bij een fb groep en zag er leuk uit, misschien is dat wat

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn truitje heb ik gehaakt met de granietsteek. Is een heerlijke steek en je haakt hem zonder tellen. Lekker verstand op nul.

      Verwijderen
    2. Ja die is fijn haken en heb ik ook geprobeerd maar dat werd zo lelijk en stug, het moet echt een meer open steek worden. Haak met 3 of 4

      Verwijderen
    3. De V steek is inderdaad meer open of een stokje, een losse en weer een stokje. Je kunt misschien ook een extra lang stokje proberen.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.