Bezoekers

Volgers

zondag 18 juni 2023

De Noorse grens en nog veel meer.

Vandaag hebben we dan ons doel bereikt, de Barentszzee! 

De weg door Finland was een beetje saai. Bomen, bomen, tussendoor meren en meren en dan weer bomen en bomen maar we kwamen wel zo nu en dan rendieren tegen en dat vind ik toch zo mooi.
Deze koe gaf haar kalf zo maar te drinken midden op de weg maar toen ze ons hoorde liepen ze weg.


Onderweg moest ik nog ergens muggenspray zien te halen want de afgelopen dag en nacht zijn we bijna opgegeten door de muggen. We kwamen een supermarkt tegen. Zo eentje heb ik nog nooit in mijn leven gezien. Het leek wel een loods met een hele aparte sfeer.
Ze hadden alles behalve mijn muggenspray en personeel om je te helpen op de kassa juffrouw na.


Dus weer verder.

Na een tijdje rijden kwamen we bij een berenhol langs. Eens even stoppen hier. Het was een echt Fins bouwsel van ruwe boomstammen met alles van en over beren.


Wel leuk om even te kijken en toen we daar aan het rondneuzen waren zag ik de rendierhuiden liggen waar Frits er graag eentje van wilde hebben. Ik had de mijne vorig jaar in Noorwegen gekocht en het bleef Frits toch een beetje de ogen uitsteken dus dit jaar zou hij er eentje krijgen en zijn schapenvacht zou dan over gaan naar Puck.


Puck dus ook in haar nopjes 😀


We zetten de tocht weer voort. We zouden vandaag tot Kirkenes aan de Barentszzee rijden.

En ja hoor daar begon het weer te knagen bij Frits. "Wat doen we als we bij de Noorse grens komen? Geven we Puck aan of niet? Stoppen we of niet?"

"Frits, staat er iemand staat dan stoppen we en zo niet dan rijden we door, punt uit!" "Ja maar eigenlijk moeten we stoppen."

"Ik weet het maar ik ga er niet lopen zoeken. We hebben niks verkeerds bij ons dus we kunnen gewoon door."

Bij de Noorse grens aangekomen zagen we wel dat er een grenspost is maar er was niemand en we zijn doorgereden ondanks al die camera's die er op de weg staan ffffffff. "Ze zien ons wel hoor." 😜

We staan nu in de haven van Kirkenes en ik moet zeggen dat al na een paar kilometer de Noorse grens over te zijn gereden het landschap al heel anders was.
We reden al meteen langs een baai van de Barentszzee en het was er ook niet meer zo heel vlak al zijn er nog geen hoge Noorse bergen te zien. Die komen later wel weer maar nu gaan we eerst genieten van de mooie Barentszzee.



2 opmerkingen:

  1. O, die muggen hè, maar wat leuk dat "berenhol" en ook die dieren op de weg.
    Mooi, de foto van Puck.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vreselijk die muggen. Gelukkig zijn ze hier niet meer waar we nu zijn.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.