Bezoekers

Volgers

vrijdag 30 juni 2023

Een luie dag?

Vandaag hebben we niet zo'n lange rit gemaakt. Ik vond het onderhand wel genoeg met die lange ritten. Lekker even rustig aan doen. 
We hebben een mooi plekje gevonden in een fjord aan een strandje. Zo heerlijk.

We hebben weinig gedaan vandaag, nou ja weinig ........ kastjes werden weer eens opgeruimd zodat er meer plaats vrij kwam want als je 3 a 4 maanden van huis bent dan heb je van alles in voorraad bij je en al helemaal omdat we vorig jaar zagen hoe duur Noorwegen was met voedingsartikelen.

De Noorse kroon is echter flink gezakt in waarde wat het boodschappen doen voor ons een stuk prettiger maakt. En zo gebeurd het dat er weer lege plekjes in de kastjes ontstaan omdat we nog grotendeels op onze eigen voorraad leven. 
Wat me vooral opvalt in de supermarkten is dat ze er zo weinig groenten hebben. Je ziet er wel sla en winterwortels, bleekselderij, hele kleine dure bloemkooltjes en heel veel brocoli.

Blikjes groenten zoals wij die kennen kom je hier niet tegen dus dan maar in de diepvries op zoek en ook dat valt tegen. Spinazie en veel, heel veel gemengde groenten in zakken.
Ik zie hier wel heel veel blikjes maïs in de rekken.

Maar waar het eigenlijk over ging waren mijn kastjes. De lege plekjes zijn weer opgevuld, de nespresso cupjes staan nu allemaal in het camper gedeelte en niet meer in het garage gedeelte. Frits weer blij en hij heeft hij daar weer meer ruimte 😌 Trouwens de koffie cupjes zijn hier ook duur maar ik moet er me nog eens op gaan toeleggen voor als de onze op zijn.

Het is goed warm vandaag en al helemaal als je druk bezig bent met de kastjes en steeds moet opletten dat je niet op Puck trapt.

Puck nog even heerlijk laten zwemmen. Ze was in haar nopjes.


En toen werd ik toch zo slaperig. Iets waar ik nooit last van heb maar na een slechte nacht met veel lawaai om ons heen ben ik toch even op bed gaan liggen en toen ik viel ik pardoes in slaap.

Dat doet wel even goed al is het maar even.
Voor het avondeten hebben we de Cobb tevoorschijn gehaald.


Dus weer heerlijk gesmuld en nu is het tijd voor een heerlijke nespresso 🍵

Tot morgen!

Wie er meer foto's over deze trip wil zien kan op Reisblog FritsEllen kijken.

2 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er fantastisch uit en een mooi uitzicht. Even een tukje doen is niks mis mee. Ik ga op het moment elke dag even liggen ( knie probleempje) en ook ik val zomaar een uur in slaap. Tja voor wie zal ik het laten en ik knap er van op.
    Geniet maar lekker samen . Wat is dat voor een kookpot ?? niks nieuwsgierig hoor maar ik ken hem niet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een Cobb een tafel bbq. Je kunt ze onder andere bij de Intratuin kopen. Ze zijn niet goedkoop maar wel ideaal.
      https://cobb.nl/?gclid=Cj0KCQjwnf-kBhCnARIsAFlg493xx7LbMXeDBJvZyN1PiNskMYpL9Ip3Sb95_10Bvfj_o3ALOrWzn5IaAhYvEALw_wcB

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.