Bezoekers

Volgers

donderdag 29 juni 2023

Mijn muts

Vandaag is het echt een warme dag. 

Vanmorgen bleef de bewolking wat lang hangen en dacht ik eigenlijk dat het niet zo mooi zou worden maar op het laatste van de ochtend kwam de zon door en toen werd het echt warm. Dat verwacht je hier eigenlijk niet zo. Nou ja wat is echt warm ................ 25 graden.

Voor we vertrokken vanmorgen wilde Frits me nog even de witte kruisjes op het kerkhof laten zien. Wat zou dat nu betekenen en toen toen ontdekte ik dat de graven met de witte kruisjes pas een paar maanden oud waren. Misschien komt er deze zomer een steen op het graf bedacht ik en was het eerder nog te koud?


We maakten ons Pucken rondje (zoals we dat noemen) en starten de motoren. Het gaat richting Narvik worden.

Onderweg reden we weer door de prachtige fjorden. Wat is dat toch mooi en al helemaal als de zon er door komt.
We zagen de gletsjers, prachtig en het heldere water waar al dat smeltwater in terecht kwam. Je kunt de bodem nog heel lang zien ook bij dieper water.

Onderweg kwamen we nog langs een Sami shop.
Het was een hele grote wigwam die ingericht was als winkel, zo leuk. Bij de ingang brandde het houtvuur en binnen in de shop was het dan ook goed warm en dat bij de warme temperatuur van buiten fffffff.

Ik was op zoek naar een Noorse wintermuts en die ging ik dus ook even passen 😂😂 zo'n heerlijke warme wollen muts. Ik kan wel zeggen dat ik bijna smolt onder het mutsen passen 😖 maar ik heb er eentje gevonden.

Ik zie wel dat ik de foto op de kop heb genomen en dat laat ik maar even zo want het digitale werk is hier niet zo snel. 
Hebben jullie toch een idee 😉





Ik zal ook onze laatste youtube video plaatsen die vandaag is geplaatst.



4 opmerkingen:

  1. Dat eenvoudige witte kruisje vind ik eigenlijk bijzonder mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De witte kruisjes zijn ook mooi tenminste dat ben ik met je eens. Voor mij hoeft dat protserige niet zo.

      Verwijderen
  2. Wat leuk een wigwam als winkel. Zeker een lekkere warme muts maar nu kan ie nog ff in de kast :))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Sami's woonde in wigwams. Volgens mij verkopen ze zo hun souvenirs voor de toeristen omdat dat een bepaalde sfeer oproept en misschien kopen de mensen dan wel meer.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.