Bezoekers

Volgers

woensdag 21 juni 2023

Een vruchtbare dag.

Vanmorgen waren we mooi op tijd om weer te vertrekken van ons mooie plekje. Afscheid genomen van onze Nederlandse buurtjes. Wie weet komen we ze nog ergens tegen. Zij reizen rond tot half oktober.

Eerst reden we langs het bijzondere kerkje van Grense Jacobselv dat vroeger diende als parochiekerk. En wat mij dan weer fascineert is ......... tja het kerkhofje dat erbij ligt.
De graven dateerde uit rond 1900.




Aan de bloemen te zien zouden er nog bezoekers moeten komen. Het kunnen natuurlijk ook kunstbloemen zijn maar dat kon ik niet goed zien.

Er staan maar weinig huizen in de omtrek en dan ook nog op grote afstand met een hele slechte weg. De laatste 10 km bestaat uit een grindweg en ik moet zeggen dat die nog beter was dan de 50 km lange teerweg. Ik had op de heenweg al ervaring op gedaan met het slechte wegdek dus op de terug weg hebben we alles goed vast moeten zetten in de camper. Gelukkig is de huisraad heel gebleven.

We zijn tot Kirkenes gereden waar we eerst zijn gaan servicen d.w.z water lozen en weer tanken en toiletcassette legen.

Er is in de stad(je) ook een supermarkt, de KIWI en daar wilde ik weer even wat aanvullen en voor je het weet ligt je kar weer voor de helft gevuld.

"Let maar op," zei Frits "je gaat nog schrikken aan de kassa."  Tja dat was vorig jaar zeker het geval geweest maar de Noorse kroon is nogal gezakt wat voor ons voordelig uitpakt. Er waren al Nederlanders die het me lieten weten i.v.m de diesel.

Ik werd zelfs zo brutaal dat ik ging shoppen ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ Frits heeft namelijk mijn wandelschoenen thuis ergens laten staan. Ik heb het hem nog zo vaak gevraagd  "heb je mijn wandelschoenen niet vergeten?"
Thuis zag ik ze niet meer staan dus ging ik ervan uit dat ze in de camper lagen en ook op mijn vraag of ze in de camper lagen kreeg ik een positief antwoord. Toen ik gisteren dus mijn wandelschoenen wilde aantrekken waren ze nergens te vinden dus heb ik vandaag nieuwe gekocht. Bijna de hele vakantie ligt nog voor ons en ik heb nogal last van zwakke enkels vandaar dat ik niet zonder mijn halfhoge wandelschoenen kan.

En als je dan naar schoenen gaat kijken dan blijft er ook nog een broek aan mijn vingers plakken ๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜› erg hรจ ๐Ÿ˜‚ Ach ja moet toch kunnen en Frits liet zich toen ook even gaan. EVorige keer had hij een blouse zien hangen maar vond hem te duur. Ik zei hem al "koop hem nu maar want je krijgt er spijt van als je het niet doet." Na vandaag zal hij er geen spijt meer van hebben.



8 opmerkingen:

  1. Ik vind shoppen en boodschappen doen in een ander land altijd zo leuk. Je vindt er weer andere merken, ook vaak andere kledingmerken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ........ er was ook nog opruiming, hahaha dus dubbel zo leuk.

      Verwijderen
  2. Toen ik die graven zag moest ik onmiddellijk denken aan Roald Dahl vast wel familie heel in de verte:-) Heerlijk toch shoppen in den vreemde en als het kan kun je het beter uitgeven en er plezier van hebben. Zoals mijn oma altijd zei 'je laatste hemd heeft toch geen zakken' :-) Ik weet niet of jullie het dragen maar in Noorwegen (en misschien ook Zweden of Finland) hebben ze heel fijn ondergoed van merinowol dat kriebelt absoluut niet en zit heerlijk. Tot een paar jaar geleden nam iemand dat altijd voor mij mee en Ed mee uit Noorwegen. Voordeel je transpireert er niet in, het zit heerlijk etc. Helaas is deze persoon overleden dus koop ik het nu online via Dilling. Draag ook altijd sokken van merinowol in mijn wandelschoenen. Geniet van jullie dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ilona de sokken weet ik die zijn heerlijk maar het ondergoed ken ik eigenlijk niet. Ik ga er eens op letten.

      Verwijderen
  3. In een dergelijke winkel kan ik zelden iets vinden, gun me er dan ook niet de tijd voor om echt goed te zoeken. Ik moet een winkel echt kennen om er wat te vinden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moest halfhoge wandelschoenen hebben dus ik moest wel ;))

      Verwijderen
  4. Een plakkende broek, wat erg zeg ๐Ÿ˜‚ Consumindersingle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.