Bezoekers

Volgers

donderdag 22 juni 2023

Vuurplaatsen

In Zweden en ook Noorwegen wordt heel veel gebruikt gemaakt van vuurplaatsen en vanmorgen viel me dan ook op hoe mooi deze gemaakt zijn.


Er stonden 3 van deze exemplaren. Deze ziet er nog al luxe uit maar de eenvoudigere vuurplaatsen met bbq rooster kom je in deze landen heel veel tegen en er wordt ook heel veel gebruik van gemaakt. 

Gisterenavond waren er 2 van de 3 plaatsen bezet. Mensen komen dan met de auto, halen er hun eten en drankje uit en gaan een vuurtje stoken. Brandt het vuurtje lekker dan gaat er vlees of vis op het rooster. Is het eten op dan vertrekken ze weer en laten geen enkel afval achter.
Netjes toch.
Frits vond het jammer dat zoiets niet bij ons maar ik denk dat de voorplaats snel vernield zou worden of beklad. Jammer toch.

We staan nu aan de Noorse zee op een soort pier bij het strand helemaal alleen. Een stuk verder staan Denen met de caravan. Het is hier zo rustig en stil. Heerlijk! Frits heeft gevist. Helaas nog niks gevangen 😕. 
Voor het avondeten hadden we de Cobb aan gemaakt. Hadden we toch een beetje onze eigen vuurplaats 😜 We boffen ontzettend met het weer. Het was hier vandaag 24 graden.


We hebben vandaag een prachtige tocht gereden. Langs fjorden en sneeuw. We zagen zelfs een poolvos en rendieren in de sneeuw. De foto's van deze tocht krijg ik vandaag niet op mijn reisblog geplaatst want het internet is hier zo traag dat ik dan vannacht op moet blijven om foto's te plaatsen maar die komen er op zodra ik het internet het toelaat.

We zijn nog een dikke 200 km van de Noordkaap af. Denkelijk gaan we morgen die kant op omdat het weer nog redelijk open zou zijn. We zien wel.

3 opmerkingen:

  1. Prachtig zeg die vuurplaatsen zou ook een uitkomst voor ons land zijn met woningen die steeds kleiner worden. In ons appartementencomplex mag het niet een barbecue maar ik hoor veel ongenoegen en boosheid van mensen in de benedenwoningen. Maar ja wat je zegt iets wat hier niet 'hufterproof' is wordt snel vernield. Hier in de wijk is 2 maanden geleden een trampoline geplaatst die verzonken was in de grond. Heel mooi. Paar dagen geleden kapot gesneden...zo vreselijk...van een ander kaliber maar verschrikkelijk de vernieling van bijna alle glaspanelen voor mensen die overleden zijn aan kanker in het Wilhelminabos. Wat is er toch aan de hand in NL...nou ja gelukkig zijn jullie de komende maanden nog heerlijk in Scandinavië.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ilona ik las het van het monument in het Wilhelminabos. Vreselijk!!!!! Ik denk dat er wat meer politie op de weg zou moeten zijn om de mensen opnieuw op te voeden.

      Verwijderen
  2. Een mooi idee maar of het hier zou werken . Geen idee

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.