Bezoekers

Volgers

dinsdag 6 juni 2023

Laatste loodjes

Wat sjouwt een mens toch allemaal mee als hij voor een paar maanden weg gaat. Het is ook niet niks. 

Medicijnen en de EHBO doos - voer voor Puck - speelgoed en snoepjes - kleding voor warme dagen en voor frisse dagen en echte koude dagen en wat dacht je van regenkleding? -  datzelfde geldt ook voor schoenen wandelschoenen, sneakers, slippers, sandalen, laarzen - sokken - t shirt met korte mouwen en lange mouwen - vesten, die zijn handig want je kunt ze overal overheen dragen of weer uitgooien - koffie cupjes nemen we een paar doosjes van mee en wat blikgoed want in Noorwegen zijn de prijzen schrikbarend hoog - landkaarten - oplaadsnoeren - paspoorten enz. - theedoeken - handdoeken - leesboeken - een extra lakenset en slopen - alles voor de BBQ - visgerei.

En zo valt me van alles in. Keuzes moeten we maken want we moeten denken aan het gewicht in de camper. De fietsen laten we thuis want er is weinig te fietsen in het noorden en het scheelt weer een stuk gewicht.

In ons rommelkamertje stapelt zich alles op en steeds kan ik weer wat afvinken. Er ligt al van alles in de camper maar we zijn er nog niet.

Vanmiddag gezellig bij schoonzus op visite en morgen de camper verder vullen en mams bezoeken. Ze weet dat we weg gaan en stimuleert het dat we echt moeten gaan en moeten genieten nu het kan. Lief toch.

De huisoppas ook ingelicht. Dat komt helemaal goed.
Puck zwerft tussen onze drukke tijd door. Ze is lief en niet lastig. Ze weet vast dat het strakjes super leuk voor haar gaat worden.

10 opmerkingen:

  1. Ja, het inpakken voor een lange reis heeft wat voeten in de aarde. Vooral als je lange tijd rond wilt zwerven in n00rd-Scandinavië met zijn wisselvallig klimaat. Dat de zon op die breedtegraad niet ondergaat wil niet zeggen dat ze de hele dag schijnt. En 's nachts kan het best erg fris zijn. Komt er eigenlijk op neer dat je kleding voor warme dagen bij je hebben moet, maar ook kleding voor ronduit koude en/of natte dagen. Maar de ongereptheid van de streek vergoedt heeeeeel veel en maakt de grillen van het weer gemakkelijker te verdragen.
    Heel veel plezier gewenst, ook met de visvangst. Het lijkt me wel lekker een pas gevangen visje op de gril, op smaak gebracht met kruiden uit de omgeving.
    Vernuver je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Willem, ik denk het zover bij elkaar te hebben. Uit ervaring weet ik dat als ik maar eenmaal de deur achter me dicht kan trekken dan krijg ik de rust. Nog even de tanden op elkaar.

      Verwijderen
  2. Ja een goede voorbereiding is het halve werk. Succes met inpakken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou onze kofferbak met banken naar voren was ook heel vol voor 5 dagen, maar ik had ook echt alles meegenomen wat we zouden opmaken in die tijd, dus we hoefden alleen gisteren wat brood te halen en fruit. Vandaag naar Duitsland geweest maar was geen success, mijn snitzel l was niet zo lekker als ik verwacht had van een Duits Gasthouse, ik ben het eigenlijk altijd erg lekker daar gewend. Wel naar de Lidl geweest maar behalve 2 dozen pakken wijn (daar 2 euro per 1,5 l en in nederland 4 ) heb ik weinig meegenomen, gedeeltelijk omdat ik niet veel in de koelkast kan hebben en omdat H in de auto bleef omdat zijn darmen minder lekker gingen. Dus ik liep een beetje zielloos in de winkel. Volgende keer beter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer Lot. Het alleen winkelen is ook mijn toekomstbeeld met Puck in huis. Dat went ook weer hoor. Wie weet ga ik nog waarderen ook, hahaha.

      Verwijderen
  4. Heerlijk om zo met de voorbereidingen bezig te zijn. Nog even druk maar daarna heerlijk genieten.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Inge, nog even de radertjes op volle toeren laten draaien.

      Verwijderen
  5. Heerlijk die voorbereidingen en daarna heerlijk een paar maanden genieten. Hier staat het huis ook op z'n kop. Ed gaat zondag naar Engeland voor 2 1/2 week kamperen met tent. Weliswaar bij de jeugdherberg zodat veel niet nodig is maar toch. Kan heel slecht tegen rommel en een ongeorganiseerd huis maar kan het nu wel loslaten vanaf zondagmiddag het rijk alleen. Mensen hier in het appartementencomplex vinden dat maar raar en niet kunnen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ilona, je niks van andere mensen aantrekken hoor. Ik kan me best voorstellen dat even rust ook wel eens heerlijk kan zijn en dan nergens rommel tenzij je hem zelf hebt gemaakt.. Heerlijk. Geniet er van ;))

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.