Bezoekers

Volgers

vrijdag 23 juni 2023

Met pech op de Noordkaap

We hebben hem bereikt!!!!!!! De Noordkaap!!!
Dat stond nog wel op mijn lijstje om ooit te zien en nu zijn we er al begon het met pech 😓

We waren net helemaal boven gekomen. Tjonge, jonge wat een weg er naar toe. De natuur was geweldig.
Water aan de ene kant en rotsen van Noorse leisteen aan de andere kant. Soms stonden er een paar huisjes bij het water maar eerlijk gezegd hebben we onderweg meer rendieren gezien dan bewoners.

Hele kuddes rendieren en dat is zo mooi om die dieren zo vrij te zien rondlopen. Soms lagen ze gewoon op het mos want gras groeide er niet meer, zo hoog waren we.

Onderweg nog ergens aan de kant geluncht en weer verder naar het uiterste noorden.
We kregen een paar tunnels en steil omhoog of omlaag. Prachtig voor de bijrijder maar minder voor de chauffeur denk ik want het was steeds opletten geblazen.

En daar kwamen we dan boven. We waren niet de enige camperaars. Het was er druk dus eerst maar een plaatsje zoeken waar we konden staan.
Frits was nog binnen en ik met Puck buiten toen er een vriendelijke man naar me toe kwam en zei dat we een platte band hadden. Hij had achter ons gereden en het al gezien onderweg naar boven fffffffff. En ja hoor onze rechter achterband was half leeg.


Frits kon dus meteen aan het werk. Er zat een schroef in de band. Die heeft hij eruit gehaald en een plug erin gestopt. De camper later omhoog met de krik om met de compressor de band weer op te pompen. Fffffff wat een ellende allemaal want zo snel als ik het schrijf gebeurde het natuurlijk niet. Je doet zoiets ook niet alle dagen.

Mensen komen kijken en vragen of het lukt en tja als je zegt dat je hoopt dat het gaat lukken wensen je sterkte en andere vragen of je alle materialen bij je hebt of dat ze je daarmee kunnen helpen.

Gelukkig is het Frits gelukt. De band is nog ziet er nog goed uit maar de komende week gaan we er toch maar ergens een nieuwe op laten zetten want we hebben nog heel wat kilometers te gaan.

In ieder geval konden we na dit euvel toch nog de boel hier gaan bekijken.

 

Het internet is nog balen hier dus nog geen foto's op de reisblog.





8 opmerkingen:

  1. Gelukkig is het gelukt. Wat een pech zeg.
    Gr. Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend van jullie band. Hoop dat het nu helemaal opgelost is. Wat fantastisch die rendieren. Kan de stilte bijna voelen (is nu 06.00 uur 's morgens) en geen bouwvakkers of andere herrie maar in NL hoor je eigenlijk altijd verkeer. Worden die rendieren ook gegeten?
    Fijne dag! En die Puck boft maar met jullie, rendieren, avontuur, water i.p.v. iedere dag hetzelfde bosje:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ilona de stilte hier is ongelooflijk. Ik heb er een gevoel bij dat ik dopjes in mijn oren heb. Raar he. Rendiervlees wordt zeker gegeten hier. De dieren worden ook gehouden voor hun melk en vachten. Vandaag hebben we er weer een heleboel zien lopen.
      Ach en die Puck heeft zeker geluk dat hij met ons mee kan. Vanmorgen liet ik haar uit op de Noordkaap en vanmiddag heeft ze heerlijk in het gras gelegen een paar kilometer verderop, hihihi.

      Verwijderen
  3. Altijd vervelend om pech te hebben!
    En ik zie nu dat ik een heel groot vooroordeel over de Noordkaap had: ik had verwacht dat er wel sneeuw zou liggen, maar jullie lopen daar gewoon met blote armen en benen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hoorden dat het deze zomer hier heel warm is met ongeveer 22 a 24 graden. Normaal zou het nu veel regenen en hooguit 15 a 16 graden worden. In de winter valt hier wel 3 meter sneeuw en dat in korte tijd. Je gaat 's morgens werken met een beetje sneeuw en je komt thuis en kunt eerst een meter sneeuw voor je voordeur vegen om binnen te kunnen komen.

      Verwijderen
  4. Ik begrijp dat je die 'Nordkapptunnelen' van een kilometer of 7 ook doorgekomen bent. Van alle tunnels waar ik in mijn leven doorheen gereden ben staat deze met stip bovenaan in het rijtje van onaangename onderdoorgangen. In het dalende deel is het bijna onmogelijk om je aan de maximum snelheid te houden en voor het stijgende deel heb je een krachtige motor nodig om op snelheid te blijven.
    misschien dat het komt gehinderd te worden door kennis, - heb het overgrote deel van mijn werkzame leven in de civiele techniek mijn brood verdiend -, je bent je er veel te bewust van wat er allemaal mis kan zijn en / of gaan en hebt als chauffeur ook alle aandacht nodig bij de weg. Maar zoonlief die naast me zat vond het wel een hele beleving en genoot met volle teugen van de lange afdaling en dito klim. maar je meot geen aanleg hebben voor claustrofobie in die tunnel.
    De Noordkaap vond ik een beleving en de zon NIET in de zee zien zakken had ook wel wat, maar het landschap eromheen vond ik desolaat. Het meest humoristische vond ik nog wel de nooduitgang op het terrein. Volgens zeggen kwam die uiteindelijk uit bij de zee, ca 300 m lager. Heb het niet hoeven te controleren, maar ik vond dat geen nooduitgang meer, eerder een expeditie.
    Geniet van de lange schaduwen vanavond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Willem die tunnel zijn we ook doorgekomen en morgen gaan we er weer door. Je moet er inderdaad niet teveel bij nadenken maar je gaat dieper en dieper naar beneden. Ik kreeg het er ook wel een beetje benauwd van en was blij dat we weer berg op gingen. Verstand morgen maar weer even op nul. We hebben nu een slaapplek net voor die tunnel. Ik kan hem zien vanaf onze slaapplaats ;) Gisterenavond waren er wel 30 bussen op de Kaap. Een stel Italianen zong het lied van casa del papel. Frits heeft er film van en zet het denkelijk ook in een vlog. Je kreeg er kippenvel van. Wat ik heel mooi vond dat we een misthoorn hoorde en toen we gingen kijken zag ik een cruiseschip dat onder de wolken door vaarde. Zo mooi. Als ik weer beter internet heb dan ga ik die foto zeker nog plaatsen op de reisblog.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.