Bezoekers

Volgers

zaterdag 24 juni 2023

Mijn "gouden keukenteam"

Vanmorgen nog even naar de Noordkaap gelopen en vanaf de hoge rots kon ik de zee zien door de laaghangende wolken. Heel apart om te zien.

En dan is de tijd aangebroken om de Noordkaap te verlaten. In onze kapotte band zit nog lucht dus nu naar de eerste stad Honningsvag waar we een service garage hebben gevonden. Er staat weliswaar te lezen bij google "op zaterdag gesloten" maar we komen er toch langs. We voelen ons niet helemaal prettig met de gerepareerde band.

Rond 11 uur komen we aan bij de garage en ik zie dat de deur openstaat. Frits maar eens vragen wat er mogelijk is voor ons vandaag.

Zelf ga ik met Puck maar een rondje lopen en duim mijn duimen half stuk en dan zie ik dat Frits de camper naar binnen mag rijden 😀👏


Frits komt naar me toe en zegt dat we een half uurtje moeten wachten en dat er dan een nieuwe band op zal zitten. We zijn al blij dat hij er eentje in onze maat heeft.
Het is geen straf om hier te wandelen. De garage ligt aan zee en dan verveel ik me dus niet. We wandelen naar de vissersboten en kijken wat rond en voor we het weten is het half uur om en kunnen we weer verder met onze reis met een nieuwe band. Dat geeft toch een prettig gevoel.

We rijden nog even langs de supermarkt waar ik nog wat krab salade haal want die is hier zo heerlijk. Nog drinkwater moet ik en voor ik het weet ligt er weer vanalles in mijn kar. Ik zie toevallig ook nog krentenbollen liggen en daar maak ik Frits altijd blij mee. Al smaken deze niet zo als wij gewend zijn. Er zitten hooguit 4 rozijnen in een bol en het brood ervan smaakt wat zoeter maar ze zijn toch lekker.

We hebben weer een mooi plekje gevonden voor de nacht en hebben buiten gepicknickt. Mijn "gouden keukenteam" heeft goed werk geleverd vandaag.



6 opmerkingen:

  1. Wat leuk om jullie reisverhalen te lezen. Wij gaan over een paar jaar ook een camper kopen. Ik verheug me er nu al op..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rianne, dan gaan jullie een heerlijke tijd tegemoet. Wij hebben er jaren naar toe gewerkt en nu wordt het ons zesde jaar dat we met de camper op pad zijn. We zouden nog wel meer weg willen gaan maar ik ben al blij dat ik 3 a 4 maanden weg kan i.v.m. mijn 94 jarige moeder. Zij heeft er geen probleem mee dat we weg gaan en moedigt het zelfs aan maar ik vind dat er voor mij ook een grens is maar anders .............. :))

      Verwijderen
  2. Een platte band foei dat is echt balen maar gelukkig opgelost. Daar zou ik ook onrustig van zijn.
    Wat mooi daar en heerlijk onderweg eten . Wat ziet puck er goed uit.
    Fijne reis verder

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig is het platte band verhaal weer achter de rug. En ja die Puck heeft het fantastisch en dan zie je er van zelf goed uit toch;)

      Verwijderen
  3. Gelukkig dat er weer een goede band op zit en wat doet Puck het goed hè!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.