Bezoekers

Volgers

zondag 25 juni 2023

Onderweg

Vandaag zijn we naar Hammerfest gereden. Ik had gelezen dat het een pareltje van een stad moet zijn dus hupsakee naar het eiland waar Hammerfest ligt en heel toevallig had Frits dit eiland op zijn to do list staan. Kwam alweer goed uit.

Eerlijk gezegd viel Hammerfest tegen. Een grote stad en dat is nu net iets wat voor ons niet zo hoeft. Druk, druk en maar één camperplaats voor 10 campers. Er was nog plaats genoeg en dat verbaasde me niets. Je betaalt er N Kr 300 per nacht. Het is een gewone parkeerplaats en betonblokken geven aan waar je mag staan.  De plaats is ook nog niet zo netjes, maar met uitzicht op zee en dat zul je betalen. 
"Kom maar door," zei ik tegen Frits. "Dit vind ik gewoon diefstal N Kr 300. En daarbij vind ik dat pareltje ook een beetje ver gezocht of jij moet de stad graag willen zien." 

Nou dat hoef ik maar één keer te vragen want Frits is helemaal niet van de steden dus maar lekker doorgereden tot Forsøl en hier staan we pal aan zee en het is hier muisstil.

Ik zie dat we met 3 Nederlanders hier staan en ongeveer 7 campers uit andere landen. Strakjes een heerlijke wandeling maken als Puck weer wakker is, hahaha.

Gisteren heb ik eindelijk eens een leuke foto van Puck en mij zelf gemaakt. Kunnen jullie ons eens zien als "stel" 😅😅


Puck wordt iedere dag weer een stukje groter en past ook niet meer op schoot al wil ze dat wel graag. Ach het is net een kleuter als je haar bezig ziet om op die schoot te kunnen klimmen. 
Ze heeft zich helemaal aangepast aan het camper leven en het ritme helemaal te pakken. Je leert zo'n beestje helemaal kennen. Laatst noemde iemand het "uitlezen" en ik geloof dat dat de juiste benaming is.

8 opmerkingen:

  1. Hoop geld inderdaad Euro 25,00 (ff snel omgerekend via Google :-) kamperen wordt ook steeds duurder denk ik. Ed is nu nog in Engeland (kampeert bij jeugdherbergen) maar wil over een week of 4 naar Frankrijk of Zwitserland maar er zijn bijna geen campings meer waar je slechts met kleine tent + auto kunt kamperen. Dan krijg je een 'gewone' plaats met stroom en water en betaal je al snel Euro 35,00. Wat een geweldig leuke foto van jou en Puck alsof ze nooit weggeweest is. Zo'n lief koppie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ilona echt niet normaal die campings. Ik hoorde het een paar jaar geleden al van mijn tandarts die met een klein tentje naar Italië ging en daar € 65 per nacht moest betalen. Maar eigenlijk zijn de mensen het zelf schuld. Ze willen allemaal luxe op de camping. Luxe regendouche, restaurant, wasmachine en droger en noem maar op. Wij hebben een camper en daar zit een douche in en een keuken en daarbij gaan we kamperen anders neem ik wel een hotel, toch?
      Zelf vond ik de foto ook wel leuk :)

      Verwijderen
  2. Puck krijg al een behoorlijk volwassen kop, leuke foto inderdaad.
    Vannacht heeft onze nu niet zo lieve Sienna een sandaal van mij deels kapot gebeten. Ik heb altijd schoenen in de keuken bij krukje staan om te wisselen etc en daar heeft ze de afgelopen 2 weken niet aangeraakt.
    We weten dat ze bij de vorige eigenaren al vroeg op waren en merken dat zij nu al rond 10 echt wil slapen. Dus is ze al vroeg wakker en waarschijnlijk verveelt ze zich dan. Vannacht maar een van haar eigen touwen neerleggen daar kan ze verder weinig mee dan kauwen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooooo Lot, schoenen daar zijn honden gek op. Bij ons heeft het één voordeel ............. Frits ruimt nu zijn schoenen op enne Puck is ook altijd vroeg en wij nu ook, hahaha

      Verwijderen
  3. Nou, echt een leuk stel zo! mooie foto.
    Maar goed dat jullie doorgereden zijn, hè. en uiteindelijk een mooi plekje zo aan zee...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ria, het is een geweldig plekje en zo heerlijk stil ...............

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.