Bezoekers

Volgers

woensdag 28 juni 2023

Nooit van gehoord

Wat hebben we toch weer een prachtige dag gehad vandaag. Het lijkt wel of Noorwegen steeds mooier wordt. Ongelooflijk.
We reden door fjorden met op de achtergrond besneeuwde toppen van bergen. Hier en daar liepen rendieren vrij rond en zelfs schapen met lammetjes liepen er.

Wat is dat toch mooi dat dat zo maar kan. Dieren die vrij kunnen rondlopen. Ik houd daar wel van. 

En toen kwamen bij Kvaenangen. Ik had er nog nooit van gehoord maar het is een historische plek.

In 1940 in de Tweede Wereldoorlog werd hier door de Noorse 6de divisie een kamp gebouwd, Skorpa fangeleir, om Duitse krijgsgevangenen te huisvesten tijdens de Noorse campagne.

Een foto van toen


een foto van nu


Zo mooi toch met die laaghangende wolken.



Er waren dan ook veel mensen die hier even stopten. Wat een uitzicht hadden we. 
Zo genieten wij deze dagen van al dit moois.

4 opmerkingen:

  1. Ik heb hier nog niet eerder gereageerd maar wou je toch even laten weten dat ik erg meegeniet van je leuke verslagjes en de mooie foto's. We zijn zelf ook al twee keer in Noorwegen geweest, het is toch echt een prachtig land hé.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nathalie, wij vinden het ook een prachtig land. Nooit geweten dat dit zo iets moois is. Geniet maar heerlijk mee want ik ben nog lang niet thuis, hihihi.

      Verwijderen
  2. Nee hoor, Noorwegen was altijd al zo mooi. Er gaan weinig Nederlanders naartoe, relatief gezien.

    Ik was daar in 1980. Alles gezien.

    Vonny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vonny ik denk dat de Nederlanders kiezen voor het goede weer en dan richting het zuiden gaan. Dat deden wij ook toen we nog werkten. Je had dan 3 weken vrij en wilde dan goed weer. Nu hangen wij niet meer van die vakantieweken af en wat de betreft dat mag voor ons ietsje minder al is het nu ook pufweer in het noorden van Noorwegen. We boffen dat we dit moois allemaal met zonlicht mogen zien.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.