Bezoekers

Volgers

maandag 26 juni 2023

Vandaag zijn we op ons plekje blijven staan. Het is weer prachtig weer. Veertien graden en zon en met een lange broek aan en een t-shirt is dat heerlijk.

Er moesten vandaag wat huishoudelijke klusjes gebeuren waaronder een wasje en met dat zonnetje zou het misschien nog wel drogen ook.
Frits zijn kleren weer een beetje fatsoeneren want die pakt iets uit de kast en propt het er weer in met alle gevolgen van dien.
De kast gaat niet meer dicht en dus hangen we de t-shirts maar aan de kapstok en ook die raakte al  aardig gevuld. Als ik ergens niet tegen kan in de camper (maar ook thuis) is het rommel. De ruimte is al niet te groot en als je dan ook nog niet opruimt kun je niet meer lopen dus de boel maar eens netjes opvouwen en weer netjes in de kast en zie ........... de kast kan weer gewoon dicht en de kapstok is weer leeg op 2 vesten na.

Tussen het werk door dronken we een kopje koffie en toen zagen we dit.


De rendieren liepen zo maar bij ons voor langs. Puck zat op haar grote steen zodat ze alles goed kon overzien maar reageerde verder niet.
Later begon een rendier geluid te maken. Dat had ik nog nooit gehoord. Het leek op het geluid van Puck haar speelgoedvarkentje een soort knorren.
Het dier begon terug te lopen en toen zag ik wat er gebeurd was. De hinde die het geluid maakte, haar kalf was achter gebleven en dat ging ze halen en roepen denk ik.

We kregen ook nog nieuwe buren vandaag. Vriendelijke Duitsers. Ze komen hier 2 keer per jaar heen omdat hun zoon hier woont en werkt in Hammerfest. Zoonlief kwam vanmiddag gezellig eten bij die Mutti. Ik denk gezellige Duitse Mutti-kost 😋

Vanmiddag zijn we naar het dorp gelopen aan de overkant van het water. Puck kan het net aan maar tja als je dan onderweg een gletsjer tegenkomt, ondiep maar wel snel stromend en je wil daar in om te rennen en weet ik wat allemaal dan word je natuurlijk knap moe.

Ooo die Puck, als die water ziet dan is ze niet te houden. Maar toen we weer thuis kwamen en Puck eerst ging drinken en toen languit ging liggen hoorde ze plots geritsel 😜 Als Puck geritsel hoort dan kan ze nog zo moe zijn maar dan zou het wel eens kunnen dat er iets te eten verschijnt en ja hoor. Wij hadden een ijsje gepakt 😋 Aan die oortjes mankeert niets 😀

Vanavond ben ik nog even met haar naar het mooie strandje gelopen. Dat is zo mooi, het lijkt wel tropisch.


Vandaag kon  Puck niet in het water want er waren ontzettend veel kwallen te zien. Ach ze had vandaag ook al wel haar zwempartijtje gehad toch 😁


12 opmerkingen:

  1. Leuk dat je zo regelmatig schrijft.
    Ik geniet er van.
    Dank je wel.
    Veel plezier verder en kom weer veilig thuis.

    Groeten
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rendieren dat is wel heel bijzonder mooi en dan zo dichtbij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het zeker. We zien iedere dag wel een stel rendieren. Het is echt genieten.

      Verwijderen
  3. Wat geweldig die rendieren en wat is het toch mooi geregeld in de natuur daar kunnen wij mensen nog een hoop van leren. Heerlijk dat Puck zo gek is op water. Ik was net bij de Lidl en daar hadden ze een speelartikel, een waterfontein voor honden. Hond moet met de poot ergens op gaan staan en dan komt er water uit. Ik denk dat Puck dat geweldig zou vinden. Moest in ieder geval direct aan haar denken:-)
    https://www.lidl.nl/p/zoofari-waterfontein-voor-honden/p100347540?mktc=shopping&gclid=CjwKCAjwkeqkBhAnEiwA5U-uM9uRah8pR81NbWtogbMvZCyj_N1yLkCwDUs_uqiVlQvM-fkPbxqP7xoCSlcQAvD_BwE
    Hierbij de link al denk ik niet dat er veel Lidl filiaalen op de Noordkaap zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker iets voor Puck. Nu ik weet dat het bestaat ga ik er op letten. In het noorden van Noorwegen heb ik nog geen Lidl gezien. Hier heb je de Kiwi. Misschien kan ik ze wel online bestellen. Ik ga op zoek. Bedankt voor de tip Ilona.

      Verwijderen
    2. Als het lastig is wil ik het best voor jullie bestellen hoor maar dan moet het wel naar een NL adres verzonden worden en natuurlijk heeft Puck er dan deze zomer niks aan. Maar goed aanbod staat open.

      Verwijderen
    3. Ilona, dat vind ik ontzettend lief van je dat je dit aanbiedt want je kent mij verder ook niet. Wij zijn pas in ergens in september pas weer thuis en zoals je al zegt dan heeft Puck er niets meer aan. Ik heb de waterfontein voor honden opgeslagen. Ik zag trouwens bij Bol dat ze een stuk duurder zijn. Ik wacht het nog maar even af maar nogmaals ik vind het hardstikke lief van je. Dikke knuffel.

      Verwijderen
  4. Het ziet er allemaal weer prachtig uit. Leuk om zo met jullie mee te kijken. Veel plezier nog.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die Puck, net als kleine kinderen als ze papier horen ritselen...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.