Bezoekers

Volgers

zaterdag 10 juni 2023

Rommel

Vandaag heb ik mijn reisblog bijgewerkt voor de liefhebber. Week 1 is weer te lezen.

We zijn weer aangekomen in Zweden en hebben Duitsland en Denemarken weer achter ons liggen. Vandaag toen ik in Zweden met Puck ging wandelen viel het me vrij snel op dat er geen rommel meer op de straat ligt. Geen Puck meer met allerlei troep in haar bekje. Wat een verademing is dat.

In Duitsland en Denemarken lag er net zoveel rommel op de straten als bij ons in Nederland. Ik word er vaak zo moe van om steeds weer van alles af te moeten pakken. Papiertjes, bekertjes, plastic zakken met eten erin, brood, snoep, pizza dozen enz. enz bah.

Eigenlijk verwacht ik dat niet van de jongelui. Ze willen zo bewust bezig zijn met het klimaat en milieu en dan je eigen troep zo neer gooien. Nu zijn het niet alleen de jongelui die dat doen maar de ouderen.

Ik zelf ben niet zo bezig met het milieu en klimaat maar gooi mijn rommel waar het hoort maar dat terzijde. Ik ga nu wel weer een land binnen waar de meeste rommel ook ligt waar het hoort en dat vind ik wel prettig.


6 opmerkingen:

  1. Wij zijn al heel vaak in Zweden geweest en altijd was het er netjes op straat, ook in de vele parken. Denemarken vond ik ook erg meevallen.
    Moesten jullie het paspoort van Puck laten zien bij de brug? Daar was de enige keer in Scandinavië, dat ernaar gevraagd werd voor poeslief.
    Het is hier erg heet vandaag, hopelijk bij jullie iets minder (tenzij je houdt van hitte natuurlijk)
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben geen paspoort hoeven laten zien Betsy maar strakjes in Finland en Noorwegen is streng. We moeten eerst nog in Zweden langs een dierenarts voor anti vossen lintworm pil en stempel.
      De temperatuur is heerlijk tussen de 22 en 24 graden en de avonden zijn fris en de nachten ook wat wel lekker slaapt.
      In Denemarken is het inderdaad op veel plekken netjes maar helaas niet overal. Langs de snelwegen op de picnicplaatsen viel het een beetje tegen maar Zweden is super netjes.

      Verwijderen
  2. Hoi Ellen, wij waren nu 2 weken in Denemarken, maar geen rommel, we waren wel aan de westk.
    We wensen jullie veel mooie maanden in Scandinavië en met Puck. Ik geniet van de verhaaltjes op zijn "eigen "site.
    Groet uit nu inmiddels Duitsland, we wonen in Gorssel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He jullie wonen in Gorssel. Frits is ooit in Epse geboren ;) Prachtige omgeving waar jullie wonen.
      Ja die Puck is een lieverd. We lachen wat met haar af.
      Denemarken is ook een mooi land. Ooit hebben we daar met de camper op het strand gestaan in Romo.

      Verwijderen
  3. Het is inmiddels 10 jaar geleden dat ik met zoonlief door Scandinavië zwierf, maar de schone en goed geoutilleerde parkeerplaatsen hebben wel een plekje in ons geheugen ingenomen. Vlak boven Stockholm was er zelfs eentje met warme douches en elektriciteit. Daar stonden veel (internationale) vrachtauto's toen we er waren. Aan Stockholm daarentegen bewaar ik geen prettige herinneringen. Nou was een bezoek eraan geen doel, maar je moest er wel doorheen om noordelijker te komen. Veel wegomleggingen die misschien voor iemand die er bekend was, logisch waren, maar ze waren beroerd slecht aangegeven. Zoonlief verzuchtte in ieder geval op enig moment "Blij dat jij reed en ik niet". Maar hij was volgens mij als 'passagier' net zo druk met het verkeer en de aanwijzingen.
    Maar boven Stockholm zongen, heel klassiek, de bossen, wat na 500 km ook knap vervelend werd. Blij dat we Finland bereikten met de uitzichten en iets minder blij met het stekende gespuis.
    Veel plezier gewenst, want het is wel een fascinerende omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Willem dat klopt. Wij zijn nu parkeerplaatsen tegengekomen met mooie toiletten. We zitten nog een stukje onder Stockholm maar we rijden er langs. We houden van de rust en de ruimte en natuurlijk strakjes de prachtige bossen.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.