Bezoekers

Volgers

zondag 2 juli 2023

Atlas

En dames, ook het boek gelezen van "Atlas, het verhaal van Pa Salt" ? 

Wat was het weer mooi. Jammer denk dan na afloop dat ik het boek uit heb want de serie vond ik echt prachtig.

Het boek zie ik ook hier in Noorwegen in de winkels liggen. Het is nogal een dikkerd zag ik.
Zelf lees ik digitaal dus ik zie niet of een boek dik, dun, klein of groot is. Ik zie alleen het aantal bladzijden.

Maar wat een onthullingen in dat allerlaatste deel.
Ik heb er in ieder geval van genoten. Nu ga ik een nieuw boek uitzoeken om te lezen en wat gaat het worden, ik denk iets spannends ............

Digitaal lezen vind ik ideaal en vooral als onderweg ben. Ik heb honderden boeken bij me en het weegt niks extra's en wat ik ook heel fijn vind is de prijs.

Vroeger kon ik uren in de boekenwinkel snuffelen. Ik weet nog bij V&D in de kelder was bij ons de boekenafdeling. Ik kon er gerust een ochtend doorbrengen en moest me nog haasten om op tijd aan de school te staan 😅
Dat waren gewoon een soort feestdagen voor me. Op een vrije dag naar de boekenafdeling. Ik had het van geen vreemde want mams kon er ook wat van 😁. Toch moet je dat lezen in je gene hebben denk ik.

Mijn zoon had er een hekel aan terwijl ik altijd met hem bezig was met boeken. Naar de bibliotheek, voorlezen, leuke boekjes voor hem kopen maar het hielp allemaal niet.
Ik zie het ook bij de kleinkinderen van Frits. De dochter van Frits is ook een leeswurm maar haar twee zoontjes vinden het vreselijk. Ze neemt ze ook mee naar de bibliotheek en wij sturen eens een kaart met leesbare teksten voor hun maar nee hoor.
Als ze niet willen kun je doen wat je wil. Jammer want ik vind het echt een gemis maar ja, wie ben ik.

12 opmerkingen:

  1. Ik ben er bijna. Op het punt dat Star het laatste dagboekdeel van Atlas gaat voorlezen. Maar ik heb al verder gebladerd hoor naar het einde vd 701 pagina's!
    En ik heb het boek alweer verkocht via een locale FB groep. Iemand vroeg ernaar en ik bood hem aan voor 15 euro een redelijke prijs, op MP word hij aangeboden tussen de 15 en 18, maar ze vond hem te duur! Er was iemand anders die mijn reactie had gelezen en me een pb stuurde dat zij hem wel wilde, prima.
    Mijn zus heeft de hele serie staan als boek, dus als ik wil herlezen als boek kan ik dat ook nog.
    Ik ga voor luisterboeken, e-reader vind ik minder prettig. De schrijfster Corina Bormann wordt op een FB groep aanbevolen als net zoiets al de Zeven Zussen. Ken je die?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Lot, Corina lees ik ook graag. Misschien dat ik er daar eens eentje van ga lezen. Eens kijken wat ik bij me heb.

      Verwijderen
  2. Deze boeken heb ik op m'n lijstje staan voor komende maand(en)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na alle reacties op deze boeken ga ik nu overstag en ga ik ze ALLEMAAL lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja ik heb ze zo verschillend de 1 leest erop los en de andere leest alleen de duck

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt. Ik heb een kennis die me wel eens boeken vraagt en als ik dan vraag wat lees je graag dan zegt ze "Ooooo, ik lees alles."

      Verwijderen
  5. Ik ben in de eerste van deze reeks begonnen maar het was niets voor mij! Dat heb ik wel vaker, boeken die bestsellers zijn, zijn vaak niet besteed aan mij. Alhoewel, ik lees nu een ‘bestseller’ van Susan Meissner en dit boek is erg boeiend!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Susan Meissner schrijft ook hele mooie boeken. Ik heb dat gehad met Scandinavische schrijvers. Dat soort boeken vond ik niks totdat ik voor het eerst in Zweden kwam en het land leerde kennen. Als ik nu een Scandinavisch boek lees dan kan ik er me iets bij voorstellen. Dat ontbrak er bij mij aan.

      Verwijderen
  6. Ik moet (mag) er nog aan beginnen. Ik vind het te duur, nu het nog recent is. Beetje afwachten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anne, ik lees digitaal. Dat is een heel stuk voordeliger.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.