Bezoekers

Volgers

woensdag 5 juli 2023

Een cadeautje met een gouden randje.

Vandaag kregen we een cadeautje met een gouden randje.

Frits had eerst gewerkt aan zijn vlog.


Het was niet zo best en Puck sliep dus maar even knutselen. Koffie met een koekje erbij en ik mijn leesboek. Ik ben nu een boek van Nicci French aan het het lezen.

In de psychologische thriller "Wie niet horen wil"  gaat Tess op onderzoek uit als haar dochtertje Poppy vreemde taal begint uit te slaan en een lugubere tekening maakt.
Ik verveel me dus niet.

In de namiddag reden we op een weg en ineens zagen we dit zomaar voor onze neus. Iets wat bijna nooit voorkomt.
Ze liepen zomaar aan de overkant van de weg met zijn viertjes.






Vier elanden liepen op een plek waar je ze eigenlijk niet verwacht. Het zijn enorme beesten en ze bleven staan en naar ons kijken of we een bezienswaardigheid waren. Ze hadden de rollen gewoon omgedraaid.
Dit is echt uitzonderlijk.

Puck sliep en dat was misschien maar goed ook want als ze was geen blaffen had ze ze vast weg gejaagd en nu konden we foto's en video maken voor in onze vlog. Tenminste de video's, de foto's staan op de reisblog.

10 opmerkingen:

  1. Oh, wat geweldig! Dat is inderdaad een bijzonder cadeau!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit zal ik altijd weer op mijn netvlies zien. Wat een ervaring was dat.

      Verwijderen
  2. Nou dat is inderdaad een cadeautje! Zo onverwacht en ook niet eens direct op de vlucht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ze bleven gewoon staan. Ik dacht wel, oppassen als ze naar ons toe komen.

      Verwijderen
  3. Het zijn inderdaad imposante beesten en je had nog eens het geluk ze op je gemak te kunnen bekijken. Ben ze in Zweden ook eens tegengekomen, maar toen liepen ze zonder op of om te kijken dwars over de weg, blak voor de voor ons rijdende auto. Gelukkig reed zoonlief, zodat ik alle tijd had om te kijken. Maar ik kon me wel iets voorstellen bij de 'elandproef' waaraan Zweedse auto's moeten voldoen. Zo'n bakbeest van een eland loopt met gemak een kleine auto ondersteboven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Willem in Zweden vorig jaar hebben we er eentje gezien door de struiken. Het was een jong en liep weer snel weg maar we hadden er een op de foto. Later zagen we een grote met een groot gewei plotseling in het bos met het langs rijden. Toen we verder op zoek gingen en ook op de dashcam was hij niet te vinden. En deze bleven zo maar voor ons poseren. Dat was echt geluk hebben.

      Verwijderen
  4. Het is prachtig om die enorme dieren in het wild te zien. Echt een kadootje.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.