Bezoekers

Volgers

dinsdag 4 juli 2023

Voor de goede orde ......

Voor wie mijn reisblog wil lezen zal ik hier nog een keertje de link plaatsen 

Onze laatste youtube video "Pech op de Noordkaap" die gisteren online kwam zal ik hier ook nog eens plaatsen voor de liefhebber. Als je ons hier op wil volgen dan kun je je het beste gratis abonneren op ons kanaal. Wil je er weer van af dan kan dat met één klik op de knop. Je hangt nergens aan vast, echt  niet.
 

Maar nu mijn verhalen want niet iedereen is geïnteresseerd in reisverhalen. 

Dit dus alleen even voor de goede orde 😉

Wat ik overigens wel heel frappant vond was dat ik schreef dat we bijna geen Belgen tegen komen. Laat ons nu gisteren Belgische buren hebben uit Hasselt en vandaag Belgen uit Luik.
Ze zeggen wel eens; als het over de duivel hebt dan trap je hem op zijn staart 😜 Dat was dus bij mij het geval.

Gisteren hadden we ook een Nederlandse buurman aan de linkerkant. Hij was alleen en vanmorgen vertelde hij dat zijn vrouw overleden was.
Buurman had altijd bij de zeevaart gewerkt op een schip. Even voordat hij met pensioen ging kocht hij samen met zijn vrouw een camper om te gaan reizen. Buurman mocht al met 57 jaar met pensioen.
Lekker jong nog en veel plannen.

Op een van zijn laatste reizen voordat hij met pensioen ging, was hij net een dag thuis van een zeereis toen zijn vrouw in ene keer dood omviel.
Ze had een Aneurysma. Ze was nooit ziek geweest en dan in ene keer dit. 

Hij reisde nu alleen met de camper ondanks zijn kwalen. Hij had de leeftijd van 74 jaar al dacht ik eerlijk gezegd dat iets ouder was.

Gisteren vertelde hij me ook al dat veel mensen altijd maar hun pensioen toeleven. Dan ga ik dit doen en dat doen. Hij vond het maar een domme gedachte. Ik gaf hem als antwoord dat je het ook maar moet kunnen om eerder te stoppen met werken maar tja nu begrijp ik het natuurlijk.

Jammer toch dat het dan zo moet gaan in het leven maar knap van hem dat hij niet bij de pakken gaat neerzitten.

10 opmerkingen:

  1. Ook voordat je met pensioen gaat, kun je van alles doen. Dat zal hij misschien ook wel bedoeld hebben, want eerder stoppen met werken kan voor velen helaas niet. Ik ken ook iemand die nu alleen met de camper op pad gaat, zijn vrouw is dit jaar overleden. Hij is half de vijftig en hij doet het toch maar. Ik vind het erg knap van hem en snap hem ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mevrouw W hij was altijd lang weg i.v.m zijn werk in de scheepvaart. Lang weg gaan met een camper zat er niet in in die tijd. Het is zoals het vaak gaat (ook bij ons) "Als we met pensioen gaan dan kunnen we maanden op pad gaan." Toen wij nog werkten alle twee maakten we veel vliegreizen maar wat de man bedoelde met het vrije leven als je met pensioen bent is bijna niet te vergelijken als je tenminste van dit soort reizen houd. De vrijheid die je dan hebt en niets meer MOET. Dat is ongekend.
      Je moet natuurlijk ook kunnen om eerder te stoppen. Wij konden ook niet zeggen met ons 60ste we stoppen met werken. Je moet een keuze maken.

      Verwijderen
  2. Die buurman heeft gemakkelijk praten met zijn goede pensioenvoorziening..!
    Tegenwoordig met de personeelstekorten en geen regelingen meer voor vervroegd uittreden moet menigeen doorzwoegen tot z'n /haar 67e.
    Daarbij is het ene pensioenfonds het andere niet.

    Fijne reis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je helemaal gelijk in. Wij hebben ook lang moeten werken. Frits viel nog in de VUT regeling en ik heb toen 6 jaar moeten blijven werken. Gelukkig kon ik met 65 jaar zeggen, ik stop ermee zonder enige regeling! We gaan nu doen wat we altijd al graag wilden!

      Het wordt er niet beter op in Nederland, jammer.

      Verwijderen
  3. Nou, een domme gedachte..... Het gaat er volgens mij meer om dat - als je nog niet gepensioneerd bent - je (uiteraard binnen je mogelijkheden) zoveel mogelijk de dingen moet doen die je graag wilt doen. Ik vind het altijd zo jammer, dat mensen bijvoorbeeld een studie of een hobby, bezoeken aan musea, stedentrips o.i.d. maar uitstellen omdat ze nog voor geld werken en denken er geen tijd voor te hebben.
    Lange reizen maken is natuurlijk iets anders qua tijd, geld en gezondheid. Maar heel knap van hem om na zo'n dramatische gebeurtenis toch de draad op te pakken en dan maar alleen erop uit te trekken. Ik geniet van je verhalen, hoor. Geef Puck een lekkere aai van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een mens moet zeker zo min mogelijk dingen uitstellen en doen wat er op dat ogenblik kan. Tja en werken voor geld zal toch moeten op zijn tijd want de dingen die je graag wil doen kosten meestal geld.
      Wij grepen alles aan om weer een reis te kunnen maken. Ik heb nog 6 jaar gewerkt toen Frits al met pensioen was. Ik werkte vaak over en in diensten en dat gaf mij de mogelijkheid om zo min mogelijk dagen af te geven en zo vaak mogelijk op pad konden. Wij hebben niets langs onze neus laten gaan.
      Enne Puck ........... die geeft je een poot terug met een lekkere lik ;))

      Verwijderen
  4. Zo erg voor die man. Je moet inderdaad, in de mate van het mogelijke, niets uitstellen in het leven tot later want niet iedereen krijgt een 'later'.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het Myriam, een "later" is niet voor iedereen weg gelegd. Dikke knuffel voor jou en sterkte xx

      Verwijderen
  5. Nou ik ga jullie volgen op YouTube... oh en die reisverhalen; ik kom tijd tekort!
    Geniet maar fijn verder van alle moois en ontmoetingen enz. enz.
    Hartelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.