Bezoekers

Volgers

zaterdag 8 juli 2023

En toen was het stil!!

Hebben jullie ooit stilte gehoord? 
Ik wist niet dat je stilte kon horen maar vandaag heb ik de stilte gehoord en ik vond het heel prettig.

Na allerlei "bezigheden" wat een mens daar ook onder verstaat want bij ons kun je de "bezigheden" eigenlijk niet onder die noemer plaatsen. Onze "bezigheden" gebeuren in ons eigen tempo eigenlijk het tempo waar we op dat moment aan toe zijn. Niets hoeft snel of stressvol te gebeuren.

Vandaag hadden we zo'n dag dat we eigenlijk van alles hadden gedaan, allerlei klusjes terwijl we het idee hadden dat we niet veel hadden gedaan en zo waren we dan toch steeds bezig geweest en toen kwamen we op een paradijselijk plekje.

Doe je ogen dicht en denk aan een wit bounty strandje helemaal voor jou alleen in noorden van Noorwegen. Het is stil, je hoort niets, helemaal niets op een paar vogels na en het zeewater dat in een kleine golfslag het strand op rolt.
De wolken hangen laag en de toppen van de bergen zijn soms niet te zien. De bergen hebben ronde vormen en zijn bedekt met mos lijkt het. Hier en daar steekt er een rotsblok uit. Heel in de verte hoor je heel zachtjes een belletje dat om de hals hangt van een schaap.

Als je nu je ogen weer open doet en je zet je geluid aan en drukt op het driehoekje om de korte opname te zien die ik vanmiddag maakte dan kun je je heel misschien een beetje een voorstelling krijgen van mijn paradijsje.


Ik heb hier misschien wel een uur gezeten op een van de twee bankjes die op het strand stonden. Puck kwam soms naast me zitten of speelde in het zand. 


Wat was dit prachtig!!

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk weer om met jullie mee te reizen en ik wil nog even kwijt dat jullie wel een lot uit de loterij hebben met jullie Puck. Wat een geweldige hond is dat toch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hélène, Puck is een schat. En als ze aankijkt met die oogjes van haar dan smelt ik helemaal en dat weet die kleine rakker :))

      Verwijderen
  2. Heerlijk is rust. Ook wij zoeken steeds rustige plekjes maar nu zal het ietsje anders worden want het puppy spektakel is begonnen maar zo leuk. Binnenkort puppy verhalen ha ha dat kan niet missen. Het lijkt daar wel een paradijsje waar jullie zitten. Zo fijn als je dat kunt doen ook met zn twee. Dat snap ik als geen ander.
    Ook wij genieten van elke dag samen.
    Groetjes Aan Frits en puck.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien komt het met de leeftijd maar we gaan steeds meer de drukte uit de weg. Grote steden vermijden we meestal terwijl we zelf in een stad wonen en dichtbij het centrum. Eigenlijk zul je ons weinig in het centrum vinden, hahaha en komen we er maanden niet.
      Ik kijk al uit naar je puppy verhalen. Die kunnen alleen maar leuk zijn ;)).
      Groetjes terug van Frits en Puck.

      Verwijderen
  3. Filmpje geluisterd kan mij er wel iets bij voorstellen, wat moet dat heerlijk zijn. Precies daarom gaan wij niet graag in NL op vakantie. Het is altijd druk, hectisch, haastig. Ed is 2 1/2 week in het VK geweest in het Lake District en moest wennen aan het verkeer en de drukte overal. Gisteren een rondvaart gemaakt op het Naardermeer in een fluisterboot. Helaas waren er ook kinderen die voortdurend aan het gillen en schreeuwen waren, 'kijk papa", "wat is dat", "ik heb dorst","wanneer krijgen we een ijsje" etc. Ouders vonden dit vrij normaal. Toen ik vroeg of de kinderen misschien iets rustiger konden zijn kreeg ik toegebeten; we zijn allemaal jong geweest. Helemaal waar maar ga dan geen rondvaart maken in een natuurgebied. Overigens rijden er dwars door dat gebied treinen en is lawaai nooit ver weg. De beloofde dieren ook niet gezien (alleen muggen :-) :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ilona, ik weet het. Wij hebben echt geen hekel aan kinderen maar soms zou je ze achter het behang kunnen plakken. Gelukkig niet allemaal. Het ligt vaan aan de ouders. Ze laten de kinderen hun gang gaan. Het is de bedoeling dat de kinderen zelf dingen ervaren. Ik vind dat wel een beetje gemakkelijk gedacht. Als je met kinderen een rondvaart gaat maken in een fluisterboot dan hoor je ze daar op voor te bereiden en hun te zeggen dat ze daar stil moeten zijn. Maak het extra spannend als ouders want ook dat kan maar nee hoor.
      In de zomervakantie zullen wij ook niet snel naar het zuiden gaan en naar campings ffffffffff dat hebben we onderhand afgeleerd.

      Verwijderen
  4. Zulke momenten zijn zo waardevol. Gelukkig dat je dit op je reis vond, maar hopelijk vind je zulke momenten ook dichter bij huis. Zo mag ik graag 's morgens vroeg met de honden wandelen. Er is dan bijna geen verkeer in mijn omgeveing. Je hoort eigenlijk alleen maar vogels.Jammer genoeg wel geluid van een snelweg op de achtergrond, maar dat negeer ik zoveel als mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Janny wij ervaren het ook thuis wel eens. Bij ons 10 minuten vandaan is een natuurgebied en daar lopen we graag maar zoals de stilte hier in Noorwegen en ook in Zweden kan zijn heb ik nog nooit ergens anders ervaren. Het is echt doodstil!!!

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.