Bezoekers

Volgers

dinsdag 11 juli 2023

En weer opnieuw

Vandaag gingen we naar Henningsvaer, het Venetië van de Lofoten. We lopen er net en wie komt er aan gelopen???????? Ja jullie raden het al .......... J en J onze volgers.

Samen de plaats bekeken en daarna samen koffie gedronken met natuurlijk Noors gebak. Wij waren hier vorig jaar ook en konden hun op allerlei dingen wijzen.


Het is hier een mooie omgeving maar wel heel toeristisch. Het lijkt wel Valkenburg in zd. Limburg.
Ik heb het idee dat iedereen hier heen komt. De Lofoten moet je gezien hebben ondanks het vele aantal kilometers dat je van huis bent. We zien hier geregeld Italianen, Spanjaarden en Fransen en die moeten toch wel helemaal een afstand afleggen om tot hier te komen. 

Vanmorgen bij de koffie zeiden we al tegen elkaar dat er nu vast veel mensen komen omdat de diesel en benzine nog te krijgen is en betaalbaar. Hoe lang zal dat nog zijn. 

Als je de auto's in Scandinavië ziet dan zijn de meeste elektrisch behalve de campers natuurlijk want die zijn er nog niet echt wel een soort camper-busjes maar die zijn we nog niet tegen gekomen. 
Wat me hier wel opvalt dat zijn de tentjes. Kleine tentjes en ze staan gewoon aan de kant van de weg.
Het heeft wel wat. Dat is nu echt kamperen. Je ziet ze dan buiten op een gasstelletje wat te eten maken, zitten te eten op een rots bij hun tentje of op een picknickbank als ze geluk hebben.
Ik vind het wel leuk om te zien.

Er zijn nu ook veel jonge mensen in busjes aan het rond reizen in Noorwegen. Spannend toch om zo'n tocht te maken met een groepje jongeren.

Hoe avontuurlijk kun je het hebben, heerlijk!!
Heel anders dan wij in onze tijd. Wij spaarden voor onze uitzet en om een huis te kunnen kopen. Geld om te reizen dat hadden we niet of dat hadden we niet voor reizen over. Andere dingen hadden voorrang.

Wat dat betreft leven de jongeren toch veel vrijer dan wij.


2 opmerkingen:

  1. Ha Ellen en Frits, moest lachen om jullie volgers, ik noemde ze al jullie stalkers!! Maar zo is het natuurlijk niet, dat zou wel heel gek zijn! Ik spaarde nooit voor een uitzet, maar ging er ook veel op uit. Nu ben ik blij dat ik wat van de wereld gezien heb (niet ontzettend veel hoor, maar genoeg) en blijf ik nu liever wat dichter bij huis, in Europa.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mevrouw Niekje, jij ben took nog heel wat jaartjes jonger dan ik. Zo snel verandert het allemaal. Gelukkig hebben wij de kans ook nog gekregen om veel van de wereld te zien. Dat neemt je niemand meer af, toch?

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.