Bezoekers

Volgers

woensdag 12 juli 2023

Tijd voor iets anders .......

Vandaag weer een huishoud en klus dag ingelast. Met een pup in de camper moet dat toch echt regelmatig gebeuren.

Frits mocht gaan vissen, graag zelfs 😂 en Puck lag buiten in het zonnetje en ik had vrij spel binnen. We zijn al weer heel wat weken van huis en ik krijg steeds meer plaats in mijn kastjes en dus weer even orde op zaken gesteld.

Er slingert nu minder rond want daar heb ik echt een hekel aan. Je hebt al een beperkte ruimte en als daar ook nog van alles in rond slingert dan werkt me dat een beetje op mijn humeur dus toen Frits weer thuis kwam zonder vis 😏 konden we heerlijk buiten aan de koffie.

Vanmiddag werd het frisjes buiten en er kwamen donkere wolken aan waaien en ja hoor er viel een klein buitje.

Tijd voor mijn haakwerk en ....


Een nieuw boek uit te zoeken want het boek "Wie niet horen wil" van Nicci French had ik uit gelezen.

Wie niet horen wil van Nicci French gaat over Tess, die net haar leven weer op orde heeft. Jason en zij zijn een jaar geleden vriendschappelijk uit elkaar gegaan en delen de voogdij over hun dochtertje Poppy. Ze moet nog wennen aan haar nieuwe situatie, maar is blij met de hulp die ze krijgt van haar vrienden. Dat Jason inmiddels is getrouwd, daar probeert ze zich overheen te zetten. Zelf is ze ook weer aan het daten en ze is best gelukkig, houdt ze zich voor. Totdat haar dochtertje Poppy vreemde taal begint uit te slaan en een tekening maakt met zwart wascokrijt. Een tekening waarop een figuur te zien is die van een toren valt. Tess raakt ervan overtuigd dat Poppy getuige is geweest van een misdrijf. Ze stapt naar de politie, maar daar wordt ze niet geloofd. Dan besluit ze zelf op onderzoek te gaan…
Ik vind het een mooi en spannend boek en daarom heb ik weer een boek van haar uitgezocht. De boeken lezen makkelijk weg en al helemaal als je onderweg bent.

10 opmerkingen:

  1. Ik lees zo af en toe een boek van Nicci French maar ben niet echt enthousiast (trouwens , het is geen zij maar een echtpaar dat samen deze boeken schrijft)
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thea, je hebt gelijk. De boeken worden door een echtpaar geschreven ;))

      Verwijderen
  2. Ik lees heel graag thrillers, maar wel van schrijven van eigen bodem: Belgische of Nederlandse dus. Al heb ik ooit wel eens een boek gelezen van Nicci French.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Myriam, ik lees graag thrillers en heb niet direct een voorkeur van schrijvers. Iedere schrijver of schrijfster heeft zijn eigen stijl en daarom wissel ik wel eens graag af.

      Verwijderen
  3. Ik vind de Nicci French boeken ook wel lekker weglezen. Je hoeft er niet diep in te zitten, je pakt het verhaal zo weer op als je een paar dagen niet aan lezen toekomt. Vind ik van de Baantjer boeken ook. Heerlijk leesmateriaal voor de vakantie.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inge, als je onderweg bent dan moet niet te moeilijke boeken gaan lezen want inderdaad als je even een paar dagen niet kunt lezen dan moet je weer zien de draad op te pakken.

      Verwijderen
  4. Ja, rommel in een kleine ruimte is verschrikkelijk om niet te zeggen gekmakend ;-) Toevallig kwam ik vorige week hun allereerste boek uit 1997 (Het geheugenspel) tegen in mijn boekenkast Geen idee hoe ik er aan kom, maar in ieder geval had ik het nooit gelezen. Dus begon ik er maar eens in. Dan zie je duidelijk hoe hun schrijfstijl is veranderd in de loop der jaren. Ze zijn goed, hoor, maar toch staan ze bij mij niet zo hoog aangeschreven als de Scandinavische schrijvers in het literaire thriller-genre.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wieneke de Scandinavische schrijvers zijn dan ook wel super.
      Het geheugenspel, ik heb het ooit gelezen maar inderdaad je ziet hun boeken groeien. Vroeger las ik ze wel graag maar het is nu al weer zo lang geleden dat ik nog een boek van hun las. Nu ben ik er weer even in gedoken.

      Verwijderen
  5. ik las ook graag Nicci French en heb zo tot op zekere hoogte allemaal gelezen maar op een gegeven moment herken je de opbouw vh verhaal en dan knap je een beetje af. Nee, even eerlijk zijn ik knap af en daarom ben ik er mee opgehouden. Tijd voor wat anders maar het was in het begin wel altijd genieten. Consumindersingle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat klopt. Ik lees ook nooit teveel boeken van één schrijver achter elkaar. Ik moet dan weer eens even iets anders lezen.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.