Bezoekers

Volgers

zaterdag 22 juli 2023

Het gaat me lukken ..........

Gisteren heb ik mijn boord wel 4 keer kunnen uithalen verdorie maar het is me gelukt om het af te krijgen vanmiddag.
De eerst rij halve stokjes zijn gehaakt en die blijf ik halen tot aan de armsgaten.


Om het boord te krijgen haak je eigenlijk een smalle band net zoiets als een haarband. Daarna draai de band naar horizontaal en haak je de eerste rij halve stokjes en ga je zo de hoogte in.

Maar om die "haarband" goed te krijgen moest ik eerst 12 losse haken en daarna de toeren met halve stokjes haken. Maar bij één toer moest je het halve stokje in de achterste lus haken en bij de volgende toer door de twee lussen en met het geklets met Frits raakte ik steeds de tel kwijt en dan haakte ik twee toeren met de insteek in de achterste lus of twee toeren met de twee lussen en daardoor kwam de ribbel dan niet goed uit.

Snappen jullie het nog?
De haaksters onder ons misschien wel en anders vergeet je dit stukje tekst maar. Het probleem was dat mijn ribbel niet mooi werd en ik de boel maar weer uithaalde.

Vanmiddag heb ik tegen Frits gezegd dat ik even moest tellen omdat ik niet nog voor de vierde keer de boel wil gaan uithalen, fffffffff.

Nu ben ik op een punt gekomen dat ik kan haken en kletsen tegelijk, hehe.

Vanavond maar weer een stukje verder haken.


6 opmerkingen:

  1. Ach uithalen en opnieuw beginnen is met haken makkelijker dan bij breien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker. ij breien moet ik er niet aan denken om uit te gaan halen.

      Verwijderen
  2. snap je volkomen , soms mannen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor, ik volg het als medehaakster wel. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, want kleding haken.... dat doe ik eigenlijk nooit. Op een zooi omslagdoeken na dan. Nu ben ik bezig met twee poppen (= hels karwei maar leuk).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wieneke, omslagdoeken aan het gemakkelijkst. Verstand op nul en haken maar. Maar deze trui is ook niet te moeilijk.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.