Bezoekers

Volgers

dinsdag 18 juli 2023

Noorse wol

Op mijn wenslijstje stond al heel lang deze wens; Noorse wol kopen als ik ooit in Noorwegen kom.
Vandaag was het zover! 😊

Vanmorgen kwam ik in een winkel waar ik 100% wol bolletjes zag liggen tegen een aangename prijs dus, bingo ..........
Daar ga ik een heerlijk omslagdoek van maken met naald nummer 9 voor in de winter. Dat gaat super snel.


Ik was er helemaal blij van geworden en vooral omdat de prijs ook nog zo mee gevallen was.

Nu staan we in een alleraardigst stadje met een paar leuke winkeltjes en ik ging eens even alleen erop uit. Zonder man en zonder hond.  "Je ziet me wel weer," zei ik tegen manlief.

En daar was me toch een leuk wolwinkeltje 😍😍😍


Daar moest ik eens even een kijkje gaan nemen. De wol lachte me al toe en het was er zo gezellig binnen. Er stonden poppen met eigen gebreide truien aan, er lag een gehaakt tafelkleedje en op een ander plekje hing een gehaakt kleedje. Op een bank lag een breiwerk van een trui die in de maak was.

Ik liep zo heerlijk rond te snuffelen en uiteindelijk ging ook eens naar wol kijken. Ik zag de prijzen op papiertjes bij de vakken met de wol geplakt zodat je kunt zien wat een bolletje kost. Het leek hier wel een snoepwinkel en al snel had ik mijn bollen uitgezocht. Ik wil graag een warme trui haken voor de komende winter voor thuis op de bank, een Homebody Sweater.
Maar ik had me een beetje vertelt 😜


Mooie wol voor een wintertrui. Ik had het patroontje nog ergens liggen.
Ach, de bollen waren iets duurder maar het zijn ook bollen van 150 gram dacht ik nog.


Later toen ik eens op mijn rekening ging kijken om te zien wat ze nu precies gekost hadden schrok ik wel een beetje.

Ik kan nog beter een wollen trui kopen voor dat geld, dacht ik maar ach mijn wens op mijn wensenlijstje mag nu wel geschrapt worden, toch?

Ik heb in ieder geval mijn Noorse wol πŸ˜€πŸ˜πŸ˜‡



20 opmerkingen:

  1. Misschien duur en natuurlijk had je een trui kunnen kopen, maar dan heb je niet de lol van het zelf maken.
    Succes met het maken van je toekomstige Homebody Sweater.
    Mooie kleur wol heb je gekocht.
    Gr. Renske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Renske zo heb ik ook gedacht. Ik ben nog met een omslagdoek bezig en die wil ik eerst afmaken al jeuken mijn handen.

      Verwijderen
    2. Erg is dat he, dat jeuken. πŸ˜‚πŸ˜‚
      Gr. Renske

      Verwijderen
    3. Ik heb eens gelezen dat je een wollen, kriebelend kleding een nacht in de diepvries moet leggen. Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar het is de moeite waard.

      Verwijderen
  2. Ik heb nog steeds beetje spijt dat ik op IJsland geen wol heb gekocht, waren zulke mooie kleuren. Maar ook prijzig en ik had op dat moment geen idee wat ermee te maken.

    Maar door zulke blogje denk ik daar dan weer aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lot, dat heb ik nu ook. Naderhand heb ik er dan spijt van en dat blijft me dan achtervolgen. Niet dagelijks maar zo nu en dan.

      Verwijderen
  3. In Noorwegen heb ik nooit wol gekocht, wel vaak in Zweden en Denemarken. De wolwinkels daar zijn i.d.d. snoepwinkel.Er hangt soms wel een prijskaartje aan, maar de kwaliteit is prima.
    De wol die jij hebt gekocht is overigens ook hier te koop, maar het is natuurlijk veel leuker om die in het land van herkomst te kopen.
    En een leuke herinnering aan je vakantie!
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het Betsy en wie weet kom ik in Zweden ook nog wel wat tegen haha want daar gaan we ook nog komen.

      Verwijderen
  4. Ik snap dat Noorse wol toch een hebbeding is. Ik heb ook wel eens zulke aankopen dan denk ik later mmm..... Kant en klaar kopen was misschien beter maar dan mis je toch de fun van het haken/ breien.
    Mooi verslagje weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, zo is het Knutselpret. Het geeft zoveel fun en dat rondsnuffelen in de "snoepwinkel"

      Verwijderen
  5. Je mag best jezelf een keer verwennen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Myriam, dat vind ik ook. Ik doe dat niet zo vaak maar soms mag het wel.

      Verwijderen
  6. Ja, dat omrekenen.... zucht.... Ben je niet bang dat je dezelfde wol in een Nederlandse webshop kunt vinden? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wieneke, ik ga niet eens op zoek in de Nederlandse webshop. Ik wil het eigenlijk niet weten en mocht het onverhoopt toch gebeuren dan slik ik maar een keertje en zet er een punt achter.

      Verwijderen
  7. Een cake van Appie is ook goedkoper maar zelf bakken zoveel leuker Γ©n lekkerder. Kan mij voorstellen dat dat ook bij een trui zo werkt en bovendien kun je exact je maat bepalen, de kleur van de wol etc. En een echte wollen trui uit de winkel is ook niet bepaald goedkoop. Meestal is het toch allemaal synthetisch spul. Ik kan helaas niet breien, ja recht en een beetje averecht. Heb een boek met visserstruien en zo dolgraag zo'n trui uit dat boek hebben. Laatst gevraagd in een wolwinkel maar die mevrouw wist wel iemand maar zij vroeg Euro 600,00 op zich natuurlijk niet vreemd want er gaan een hoop uren inzitten maar dat werd toch een beetje te :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. € 600 nou die durft. Er gaan zeker heel veel uren in zitten. Ik vind haken fijner en wie weet kun jij dat ook leren. Zo moeilijk is dat niet. Ik heb het mijn nichtje en schoonzus geleerd. Je zou eens op youtube moeten kijken of je niet een video vind van een gewone basissteek. Bijvoorbeeld een losse, een half stokje en een heel stokje. Het meest bestaat uit die steken. Een goedkoop bolletje wol halen bij de Zeeman of de Wibra en wie weet ga je er nog plezier in krijgen.

      Verwijderen
    2. Goed idee Ellen, ga straks even naar Maison du Marin :-) en haal een bolletje + haaknaald. Fijne dag!

      Verwijderen
    3. Ilona op youtube vind je alle steken. Ze doen het je voor. Ik vind dat ideaal. Succes!!!!

      Verwijderen
  8. Je vindt het leuk om te doen en bovendien heb je dan een mooie herinnering aan deze reis. En eet je er een boterham minder om als de wol wat duurder is? Nee, toch, dus lekker genieten van je hobby!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.