Bezoekers

Volgers

dinsdag 25 juli 2023

Tussen de buien door.

Vandaag hebben we een beetje een regendag gehad maar niet getreurd want er waren ook droge en zonnige momenten bij.
De zonnige momenten werden niet alleen gevuld door de aanwezigheid van de zon maar ook geregeld door de zonnige Puck. Het is of ze het aanvoelt dat ze de baas een beetje moet opvrolijken. Vandaag loopt ze (meestal) netjes als hij met haar gaat wandelen, de rakker. Soms vergeet ze het dat ze netjes moet lopen en begint in ene keer te rennen zodat je bijna de benen breekt als je er niet op verdacht bent.

Zit de baas in zijn stoel in de camper dan gaat mevrouw naast hem zitten op mijn stoel en dan gaat ze met haar poot naar de baas zijn handen. Ze daagt hem uit om een spelletje met hem te spelen dat hij vaker met haar doet. Frits neemt een brokje en doet dat in één van zijn handen. Het brokje zit verstopt in maar in welke hand?
Ze begint te snuffelen en uiteindelijk tikt ze dan met haar poot op een van de handen. Zit er een brokje in of niet. We liggen in een deuk met haar.


Het is toch zo'n heerlijk beest. 
Ze is bijna niet van Frits zijn zijde weg te krijgen. 

We staan nu in Östersund op de camperplaats aan de promenade en midden in het centrum. Morgen gaan we de plaats een bekijken en hopelijk komt dan niet de regen met bakken uit de lucht zoals nu. Maar wat er nu uitvalt kan morgen al niet vallen.

Duimen maar dat de wolken morgen leeg zijn 😬


10 opmerkingen:

  1. Ach die lieve Puck wat is ze toch schattig en helemaal op haar plaats bij jullie! Östersund brings back memories zo'n 4 keer geweest met mijn ouders meer dan 45 jaar geleden. Herinner mij vaak slecht weer 12 graden....en dat we ergens wafels aten met zelfgemaakte jam van vossebessen, dunne room en poedersuiker. Recent ontdekt dat ze die jam ook bij Ikea verkopen en de wafels ook. Als jullie het daar zien: het proberen waard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ilona die Zweedse wafels ga ik zeker proberen en wat jam betreft die hebben ze in overvloed in de winkels in allerlei smaakjes en hij is lekker.

      Verwijderen
  2. Ik hoop het ook voor jullie dat het droog is.
    Wat een heerlijk diertje die Puck, en ja alsof ze baas aanvoelt hè.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben het droog gehouden in Östersund Ria. Dat was boffen hoor want erna begon het weer te regenen.

      Verwijderen
  3. Apart dat ze tussendoor nog even met zichzelf bezig is, zo'n haast om het brokje te krijgen heft ze niet.

    Onze Sienna heeft een piepbal en daar staat ze heel serieus in te bijten tot die piept, En met een soort touwspeeltje doet ze het liefst zo dat ik die wegschop, ze haalt hem dan en legt hem voor me neer maar wel met poot erop. Pas na lang wachten mag ik weer 😁
    Heerlijk met beestjes bezig te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lot heerlijk die honden. Puck heeft ook zo haar voorliefde voor bepaald speelgoed. Ze heeft een zwart piepding en een zacht konijn als favoriet. Als 's morgens wakker wordt dan komt ze meestal als eerst even met haar konijn naar ons toen en dan loopt ze kwispelend op en neer van de een naar de ander en dat konijn in haar bek. Enig!!!!!!!

      Verwijderen
  4. Östersund bracht even herinneringen bij mij naar boven van een wegomleiding waardoor we de grootst mogelijke moeite hadden om de brug richting Frösö over te komen. Daar hadden we voor een paar dagen een 'hytte' gereserveerd. Bleek achteraf een niet meer in gebruik zijnde barak te zijn die hoorde bij het naastgelegen (militaire?) vliegveld, van waar nog 1 vliegtuig per dag landde en opsteeg. Qua natuur een erg mooi eiland en waar ik versteld van stond was dat er een grote kolonie zwaluwen nestelden onder de dakranden. Die kwamen toch wel elk voorjaar vanuit hun overwinteringsgebied in Afrika, tot vlak onder de poolcirkel om te nestelen en na de relatief korte zomer maakten de jongen die reis ook met hun ouders. Wat ik wel als hinderlijk ervaren heb, dat kleine vliegende gespuis, was voor de zwaluwen kennelijk de moeite waard om zover te vliegen.
    De natuur zit geniaal in elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ongelooflijk hoe die zwaluwen dat regelden en dat die jonge vogels die afstand konden vliegen. Ik denk dat die zwaluwen een boel eten konden vliegen van klein vliegend gespuis Willem en dan bedoel ik de muggen ffffffff. Dit jaar zijn het er veel. Wij spuiten en smeren maar. Als we Puck buiten lopen dan komen de muggen op haar zwarte vachtje af. Ik moet ze gewoon wegjagen.

      Verwijderen
  5. Geweldig toch hoe dieren weten dat je troost nodig hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze voelen dat aan en dat maakt de band nog sterker tussen hond en baas. Zo lief is dat .......

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.