Bezoekers

Volgers

donderdag 3 augustus 2023

Een zak Engelse drop

We hebben Puck gisteren meegenomen het winkelcentrum in. Veel van winkelen is niet terecht gekomen want het was toch wel vermoeiend. Frits heeft zijn korte broek gevonden, de spijkerbroek vonden we daar niet zo mooi en verder zijn we maar niet meer op zoek gegaan. Wolwinkeltjes zag ik ook maar ik ben er maar voorbij gelopen.

Toen we weer bij de camper kwamen waren we wel moe van het vele lopen en het steeds weer wachten bij een snuffelende Puck. 

Vanmorgen heeft ze een kwartiertje alleen in de camper gezeten en dat gaat heel goed. Wij gingen even een kerkje bekijken van binnen en daar mogen geen honden binnen.



Vandaag was het een dag die je niet vaak wil hebben fffffff.

Per toeval reden we zo naar de eerste sluis van het Göta kanaal en hadden we even wat te bekijken in de regen dan wel. Maar ach voor die regen hebben we jassen toch. 


Heel toevallig kwam er net een zeilboot aan die door 3 sluizen moest en dat had een bekijks. Manlief naar het spektakel gestuurd om te filmen terwijl ik met Puck ging wandelen.

Het was vandaag korte-lontjes-dag daarbij heeft het ook nog de hele dag geregend en dat niet alleen maar Puck had volgens mij ook nog goed last van haar pubertijd 😏. 

Ze luisterde totaal niet. Kwam er een andere hond aan dan ging ze liggen, kwam er een fiets langs dan wilde ze er achter aan rennen, hoorde ze het water kletteren van de sluis dan begon ze trekken omdat ze erin wilde terwijl er genoeg water uit de lucht kwam vallen. 

Blijf dan maar eens vrolijk 😏 Nou ik ben geen heilige en vloog dan ook eens flink uit mijn slof. Later ben ik naar de supermarkt gegaan en heb een lekkere zak Engelse drop gekocht. Zo en daar knapte ik weer wat van op en er zit er nog genoeg in de zak maar de chocolade die ik ook kocht heb ik voor de helft op gegeten en het was heerlijk!

We zijn de dag verder goed doorgekomen en de wind is weer gaan liggen, fffffffffff gelukkig maar. O ja en mijn sjaal is af dus ik mag weer voor mezelf 😅😅

16 opmerkingen:

  1. Ach de boog kan niet altijd gespannen zijn en 'korte lontjes' zijn soms ook nodig om de volgende dag weer te waarderen. En (Engelse) drop en chocola zijn soms ook echt 'nodig' om het gemoed weer op te krikken. Zag gisteren een grote doos (900 gram) bij het Kruidvat staan maar net gedaan of ik het niet zag :-) en soms hoort een mindere dag er gewoon bij. Ik zag gisteren een programma '30 en nooit meer ongelukkig' dat ging over de 'geluksindustrie' kwam er in het kort op neer dat jonge(re) mensen nooit meer ongelukkig willen zijn en het leven een aaneenschakeling van feest. Ze proberen dan ook alles van truffelsessies tot microdosing d.w.z. dat je eens in de zoveel dagen een gram paddo tot je neemt. Of het helpt weet ik niet maar als zoiets Eur 30,00 per week kost of een sessie 375,00 dan wil je gewoon dat het helpt. Goed dat je shawl af is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ilona een mens kan niet altijd gelukkig zijn dat kan bij niemand, geloof me maar. Stel dat je wel altijd gelukkig bent dan is er ook niks meer aan toch?
      Ik houd het gewoon bij heerlijke chocola of Engelse drop. Ik ben er altijd gek op geweest als kind al. Mijn moeder vergeet veel maar dat ik gek ben op Engelse drop weet ze nog.

      Verwijderen
  2. Ik krijg nu helemaal zin in Engelse drop. Dat heb ik al best lang niet meer gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk Nicole, vanmiddag heb ik ook nog heerlijk zitten snoepen. Wie wat bewaard heeft wat, hahaha.

      Verwijderen
  3. oei, maar ik vind het wel goed dat je ook de mindere dagen vermeldt. doet reëel aan.
    geniet van je Engels drop, mijn voorkeur is die met die kleine korreltjes er op. het minst vind ik de "dropstaafjes met niks".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ria ook mindere dagen mogen vermeld worden vind ik, punt uit. Wat de Engelse drop betreft hebben we dezelfde smaak, hahaha.

      Verwijderen
  4. Korte lontjes ... herkenbaar. De schuld van het slechte weer dat maar blijft duren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag hadden we ook zon en in de namiddag pas een bui. Nu schijnt de zon weer en laad ik op. Zou ik soms familie van mijnheer en mevrouw Zonnepaneel zijn?

      Verwijderen
  5. Die regen ben ik ook zo zat maar zaterdag en zondag nog volhouden en dan wordt het beter lees ik. De aarde is nu wel voldoende ingeregend en grondwater is ook vrijwel op peil.
    Engelse drop, ik kan me niet herinneren wanneer ik dat gegeten heb, heel lang geleden en het meeste vond ik eigenlijk ook niet zo lekker. Alleen die rondjes met in het midden een stukje drop en eromheen iets smeuigs en cocosschaafsel geloof ik, die waren lekker. Maar waarschijnlijk vond iedereen dat want die waren het eerst op. En het is geen drop hè maar gewoon snoep voor mij.
    Niet misselijk geworden ervan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O Lot, ik weet nog dat ik als drie jarige in het ziekenhuis heb gelegen. Ik vond het vreselijk. Mijn moeder nam me Engelse drop mee want ik was er toen schijnbaar al gek op. Maar ik was ziek en de Engelse drop viel verkeerd en ik werd misselijk. Volgens mij is dat de enigste keer geweest dat ik er misselijk van werd.

      Als er nu nog een weerman of vrouw durft te zeggen dat het te droog is dan kom ik ze persoonlijk de les lezen. Potverdikkie, afgelopen nacht heeft het zo hard geregend dat ik dacht dat het dak van de camper zou instorten. Vreselijk en wat een lawaai geeft dat. Puck nam er gelukkig geen notitie van.

      Verwijderen
  6. Soms moet je jezelf trakteren en een zak engelse drop is heeeel lekker. consumindersingle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was heerlijk en nog want er zit nog wat in de zak. Ik bof want in Zweden zijn die zakken erg groot, hahaha.

      Verwijderen
  7. "k Heb in mijn leven al veel soorten soorten 'troostvoer' voorbij zien en horen komen, maar Engels drop was daar nog niet bij. Het ziet er wel vrolijk uit, maar persoonlijk vind ik het niet lekker. Zoute of zoete drop overigens ook niet. Maar het is je desondanks van harte gegund en je meot maar zo denken dat ook bij een hond de pubertijd sneller voorbijgaat dan bij een mensenkind. Misschien een idee om een kleine boekhouding bij te houden van het aantal keren dat je behoefte had aan troostvoer, zodat je (na na verloop van tijd) lekker op kunt scheppen dat de pubertijd van Puck al na zakken Engels drop voorbij was; is eens weer een andere tijdsrekening.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha o Willem toch als ik jouw commentaren vaak lees dan heb ik al meteen goede zin en moet ik lachen. Maar inderdaad ik kan er een lijstje van gaan bijhouden. Ik zie het al helemaal voor me. De puberteit van Puck heeft me 6 zakken Engelse drop en 2 repen chocolade gekost, hahahaha.

      Verwijderen
  8. Laatst nog Engelse drop op, heerlijk! En soms heb je dat even nodig! Sommige dagen zijn gewoon minder leuk dan andere dagen. Net als de anderen hierboven vind ik dat je dan de leukere dagen extra waardeert. Lijkt me lastig, zo'n puberende hond, hopelijk duurt het niet te lang en luistert hij snel weer naar jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij dus ook al liefhebber van Engelse drop. Eigenlijk vinden we het het enige lekkere in Scandinavië ;))

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.