Bezoekers

Volgers

woensdag 2 augustus 2023

Wat is wijsheid

We zijn aangekomen in Karlstad een nogal grotere stad. Het regent nu weer eens en we blijven nog even binnen eer we gaan statten. Op de weer-app staat dat het tegen 17 uur weer droog zal zijn dus wachten we dat nog even af want de winkels zijn toch tot 19 uur open.

Frits wil nog even langs Dressman ( een herenmode zaak )  Dressman is alleen in Scandinavië te vinden, jammer want Frits vindt er altijd wel iets. Laatst heeft er een korte broek gekocht en die is helemaal naar zijn zin en ziet er ook leuk uit dus nog maar eentje bijhalen en een nieuwe spijkerbroek zou geen extra luxe zijn. In zijn huidige begint een gaatje te komen al vindt Frits dat gaatje best bij de tijd. "Je weet niet hoe duur die broeken met gat zijn." zei hij me laatst. Dat kan wel wezen maar ik wil niet dat jij met gaten in je broek loopt zei ik hem dan ook. Ik ben nog van de oude stempel 😆

Strakjes dus maar eens even rondsnuffelen wat er allemaal te koop is in Karlstad 😀😀

We twijfelen nog of Puck meenemen of niet. Winkelen is niet haar hobby maar haar een dik uur alleen laten vinden we eigenlijk wat te lang al is ze gisterenavond de hele avond alleen in de camper geweest. Wij zaten bij het kampvuur met andere camper gasten met een glaasje wijn. We zijn geregeld stiekempjes gaan kijken en ze zat gewoon op mijn stoel of was gaan liggen slapen. Frits is een paar keer binnen geweest om een plas te doen dan deed Puck één oog open keek hem aan en sliep verder.

Tja wat is wijsheid?????



14 opmerkingen:

  1. Het alleen laten is echt wel een ding om goed aan te leren hier zijn ze daar nog te klein voor maar zal weer blij zijn als dat ook weeer kan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We willen het daarom ook niet overhaasten. Soms zal het toch wel eens moeten maar nu vinden we het riskant omdat we niet in de buurt zijn mocht ze in paniek raken.

      Verwijderen
  2. Onze ervaring is dat ze het na hun avondeten meestal niet erg vinden om alleen te zijn. Hera ging overdag echt wel huilen maar als we eens naar de buren gingen in de avond hoorden we haar niet. Ook als we thuis kwamen lag ze rustig op haar kussen en keek alleen even op als we na 2 uur weer terugkwamen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons is de avond van alleen laten ook goed gegaan maar dan ben je in de buurt mocht het mis gaan. Maar de stad ingaan dan ben je weg, helemaal uit de buurt. Dat vond ik wel een probleem.

      Verwijderen
  3. Ik zou het echt nooit doen en heb het ook nooit gedaan op andere locaties dan gewoon thuis. Hond gaat mee of er blijft iemand bij. Stel dat er onderweg iets gebeurt (aanrijding of erger) dan weet niemand dat dat beestje alleen in de camper zit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook dat nog Wieneke daar had ik nog niet bij stil gestaan. Bedankt voor de tip.

      Verwijderen
  4. Misschien een ander stel in een camper vragen om een oogje in het zeil te houden? Ik zou het echt niet weten, laat je gevoel het beslissen en doe wat goed voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niekje, we hebben haar meegenomen. We hadden toch geen rust anders ;)

      Verwijderen
  5. Het zal eind jaren '80 geweest zijn, mijn kinderen zaten op de middelbare school en ik kwam enigszins chagrijnig terug van het werk want op de knieën van mijn spijkerbroek vertoonden zich grote slijtageplekken en op een knie was dat al een scheur geworden.
    Zoonlief deelde mijn chagrijn niet en bij dochterlief begonnen de ogen te schitteren; "Pa, wat doe je met die spijkerbroek?" Uiteraard wegdoen was mijn antwoord. Ze gaf aan graag de eigenaar van die broek te willen worden, want de scheuren zaten op exact de juiste plek.
    Nog diezelfde avond werd de broek gewassen en in de droger gestopt en de volgende dag had dochterlief de zo gewenste 'broek met scheuren op de juiste plaats' aan zonder dat het haar een cent gekost had. Omdat we alledrie dezelfde maat spijkerbroek hadden, hoefde ze er niks aan te vermaken, al heb ik ook wel eens het idee gehad dat ze ook wel eens een spijkerbroek van mij leenden die uiteindelijk niet meer in mijn kleerkast terechtkwam. Iets wat ook wel eens met truien gebeurde. Alleen van de overhemden bleven ze af en bij mijn weten ben ik maar eenmaal een colbertje kwijtgeraakt aan dochterlief.

    En Puck een paar uur alleen laten; uit de verslagen maak ik op dat ze er langzaam aan aan gewend geraakt is even alleen te zijn. Ik heb de indruk dat ze jullie blindelings vertrouwd omdat ze geen heisa maakt als ze alleen achterblijft in de camper. Voor mij, wel op afstand natuurlijk, toch een duidelijke aanwijzing dat ze ervan overtuigd is dat de roedelleiders terug komen en ze niet verstoten is.
    Maar ja, dat is ook allemaal dierenpsychologie van de koude grond, uitgesproken door iemand die de afgelopen 60 jaar geen hond meer heeft gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O Willem wat een enig verhaal van je dochter met de spijkerbroek. Tja scheuren zijn helemaal in. Ze boffen toch maar met zo'n vader die een scheur op de juiste plek heeft zitten in de spijkerbroek en dan ook nog dezelfde maat. hahaha.

      Ik denk dat Puck nu ook wel zover is dat ze weet dat we terugkomen maar om 2 km heen te lopen en weer terug en dan nog in de winkelstraten lopen vond ik een beetje te veel van het goede om haar alleen te laten. Ik ben bang dat we het dan weer verpesten.

      Verwijderen
  6. Geen idee ben hierin een slechte raadgever want geen hond. Misschien is het inderdaad handiger om het eens te proberen op een ander moment en wat korter zodat je na een half uurtje kunt kijken hoe het gaat. Misschien een camera met app? Zelf niet te ver weg gaan zodat jullie kunnen ingrijpen als het fout gaat of Puck in paniek raakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Ilona zo gaan we het ook doen als we weer thuis zijn. In de camper is ze vandaag een kwartiertje alleen geweest en dan zit ze rutig op mijn stoel te kijken. Maar 2 a 3 uur weg gaan vond ik wel in ene keer erg veel.

      Verwijderen
  7. Ik zou haar meenemen. Het zal nog wel vaker voorkomen dat je haar mee de stad in moet nemen, of ze dat nu fijn vindt of niet. Een goed moment om het haar te leren als jullie niet al te lang gaan shoppen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.