Bezoekers

Volgers

woensdag 30 augustus 2023

Hulptroepen

Ons leven bestaat op het moment uit papier en de papier-versnipperaar. Tjonge, jonge wat kan een mens een boel papieren bewaren. Bankafschriften van jaaaaren en jaaren, belastingpapieren van 20 jaar enz enz.

Zo moeten wij het zelf dus niet doen. Gelukkig ruim ik zelf na 5 jaar de boel op.

Voorlopig zijn we nog wel even bezig met de papieren en dan komt het leeg maken van de kasten al zijn die ook al voor een deel leeg.

Soms vind ik briefjes die voor mij bestemd zijn. Ik lees ze nog niet echt want dat is allemaal nog te "vers" voor me. Dat komt nog wel.
Stukje voor stukje wil ik de boel afhandelen. Niet teveel tegelijk want dat kan mijn hoofd nog niet allemaal onthouden.

Vandaag hebben zich hulptroepen aan gemeld en dat zal het allemaal een beetje gemakkelijker maken voor ons.
Vandaag hadden we een dag vrij genomen al werd de dag gezellig opgevuld met familie bezoekjes. Heerlijk!!

Dit is een foto van mams. Vorig jaar september hebben we hem gemaakt met mijn verjaardag.
We hebben hem op haar bidprentje laten zetten.


14 opmerkingen:

  1. Sterkte met het opruimen, is altijd een enorme en emotionele klus. Mijn ouders hadden het prima op orde maar toch ben je dagen bezig.

    Maar zo erg als bij mijn schoonmoeder zal het niet zijn. Die had 2 etages, ze woonde eigenlijk alleen boven en de 3 kamers beneden lagen vol, echt helemaal vol. Ze had ooit kamers verhuurd en er stonden stuk 6 bedden en die lagen ander halve meter hoog gestapeld met kleding, beddengoed en van alles wat je kan bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O Lot en ik dacht al dat ik veel vond om op te ruimen. Ik vind een bende klappers en mappen van dik 20 jaar die ik allemaal moet uitzoeken.

      Verwijderen
  2. Mooie foto van je moeder. Gr.Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Precies dat heb ik me ook voorgenomen: zo moet het niet....
    Maar wel had mijn vader een superhandige map vol gegevens gemaakt, die ik min of meer kon afwerken, tot zelfs voorbeeldbrieven om abonnementen e.d. op te zeggen. (ik miste wel e.e.a. van na het overlijden van m'n moeder..).
    Ik heb me wel voorgenomen om ook zo'n map te maken. (voornemen is er al 3 jaar en moet nòg uitgevoerd worden)
    Wat een lieve foto van je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. RiaN, ik zeg nu ook steeds dat moeten wij anders doen. Alles op papier hoe we het willen en dan echt van A tot Z

      Verwijderen
  4. Ik houd van foto’s op bidprentjes. Mijn ouders hebben daar niet voor gekozen wel hebben alle kinderen een hele mooie foto van hen gekregen.
    Succes met opruimen!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nadat mijn moeder was overleden heeft het zeker een maand geduurd eer we aan opruimen begonnen. En eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat mijn broer toen het meeste heeft weggewerkt. Het was zoveel dat me gewoon de moed ontbrak om eraan te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan het me heel goed voorstellen dat je er moeite mee had met opruimen. Het is ook geen leuk werkje. Ik moet wel want ik heb zoveel te doen dat ik er helemaal hyper van werd. De flat van mams moet leeg, onze flat moet leeg, kopen en verkopen en verbouwen en dan verhuizen. Wij doen het meeste maar nu, dat het voornaamste weg is en opgeruimd ga ik eens even voor ons zelf op zoek. Keukens, kijken, badkamers kijken, vloeren en gordijnen. Een paar daagjes met de camper op pad. Ik heb er verder geen haast meer bij, mijn tijd wordt goed besteed.

      Verwijderen
  6. Ach wat een lieve foto. Je lijkt op haar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoor ik vaker dat we veel op elkaar lijken (leken)

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.