Bezoekers

Volgers

zondag 13 augustus 2023

Weer een update

 Al jullie lieve reacties lees ik maar door tijdgebrek kan ik ze niet allemaal beantwoorden.

Ons leven bestaat momenteel uit opruimen en wassen van onze twee maanden kamperen. Eigenlijk doen we dat als weer even thuis zijn. Voor de rest breng ik de dagen door bij mams in het ziekenhuis. Gelukkig heeft ze nu een morfine pomp zodat ze veel kan slapen. Ze is niet meer echt aanspreekbaar. Dat is jammer maar die pijnen waren echt onmenselijk.

Iedere dag als ik naar het ziekenhuis ga dan neem ik ook maar meteen iets mee voor de nacht die ik er misschien weer blijf slapen. We hebben een extra bed gekregen om te blijven slapen en we mogen er altijd binnen lopen.
Het verplegend personeel is ontzettend lief voor ons en verwennen ons met koffie.

Naaste familie en buren van mams komen nog even langs om afscheid van haar te nemen. Ze krijgt het niet meer mee maar voor de personen zelf vind ik het wel belangrijk dat dat kan.

Mams wilde niet opgebaard liggen voor familie en vrienden en dat gaan we ook niet doen dus wie wil kan nu nog komen.

Vandaag neem ik mijnlaptop mee naar het ziekenhuis zodat ik al wat dingen kan verzamelen zoals adressen enz. De praktische zaken zal ik maar zeggen.

Zo vullen we nu onze dagen en als mams wakker wordt en roept "help me" dan zijn we direct paraat.
Puck mogen we bij een neefje brengen die helemaal gek van haar is en het liefst haar hele dagen wil hebben. Dat is voor ons ook een geruststelling. Dat is goed geregeld en Puck vindt het ook leuk om lekker te rennen met onze 25 jarige neef. Samen met zijn vriendin zorgen ze voor Puck of het hun kindje is.

Jullie zijn weer een beetje op de hoogte over onze daginvulling.

Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties ❤

16 opmerkingen:

  1. Ach Ellen... Dus uiteindelijk toch, zomaar ineens, een aflopend leven. Wat heerlijk dat jullie, op de hielen gezeten door Storm Hans, zo snel naar huis bent gekomen! Mijn medeleven, hoe dan ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Petra daar ben ik ook blij om dat we zo snel mogelijk naar huis zijn gekomen.

      Verwijderen
  2. Heel veel sterkte. Dit zijn vaak moeilijke maar ook weer waardevolle dagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Simpelweg sterkte. Goed dat er nu eindelijk werkende pijnstilling is voor je moeder, maar het klinkt niet alsof ze hier doorheenkomt. Fijn dat je kunt regelen om zoveel als mogelijk om bij haar te zijn. Om haar te koesteren zo lang het kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Janny, ikzelf ben er hele dagen en avonden en ik ben zeker blij dat ik dat mag doen voor haar.

      Verwijderen
  4. Het ziet er dus naar uit dat het einde van je moeder's dagen is aangebroken. Wat fijn, dat de zorg voor Puck in goede handen is. Deze fase is het moeilijkst, want je kunt niet echt meer communiceren. Toch moet je er zijn, want misschien voelt ze dat jullie er zijn. Mooi ook, dat bekenden haar nog even een goede reis kunnen wensen. Sterkte, Ellen en Frits!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Mams heeft nooit gewild dat ze opgebaard zou worden. Ze wilde niet te kijk liggen en dat doen we ook niet. Iedereen die wil mag nu naar haar toe komen. Ik denk dat mams er zelf niet veel van mee krijgt en dat zeg ik ook tegen de visites. Ze moeten nu komen voor zichzelf. Dat vind ik wel heel belangrijk.

      Verwijderen
  5. Heel veel sterkte jullie en wat fijn dat je er voor haar kunt zijn, nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Uit je woorden begrijp ik, dat je moeder niet meer beter gaat worden. Wat heftig opeens, maar zo gaat het vaak natuurlijk met heel oude mensen.
    Ik hoop, dat je moeder in vrede mag gaan en wens jullie alle sterkte in deze laatste periode!
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Betsy. Mijn moeder is een taaie. Ze zei altijd dat als kind de huisarts eens zei tegen haar ouders, " dit is een raspaardje" We hadden het er vaker over :)

      Verwijderen
  7. Ik begrijp dat de kans op beterschap voor je moeder minimaal is. Ik wens jullie toe dat je moeder op een vredige en vooral pijnvrije wijze dit ondermaanse kan verlaten. Veel sterkte toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel sterkte en fijn dat jullie zo dicht bij haar zijn. Betty

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.