Bezoekers

Volgers

zondag 24 september 2023

Blogger of ……..

 Blogpost is van google en dat maakt het er niet gemakkelijker op als ik via Apple wil antwoorden want dan ben ik in ene keer annoniem en schrijf mijn naam er nu maar even bij. Het is net zoiets als bij Wordpress. Heb je geen account dan kun je niet antwoorden via de website.

Zou er niet iets bestaan dat overal gebruikt kan worden met welke provider je ook wil antwoorden?

Ik ben flink aan het veranderen 😁 en aan het opruimen. Ik heb zelfs de reclames verwijdert op mijn websites. Zoveel brengt het niet op en prettig vind ik het ook niet dus opruimen die boel. Strakjes heb ik de belasting nog achter me aan voor die paar tientjes 👧

Wat is het toch een heerlijk herfstweer. De balkondeur staat open en we genieten van het zonnetje. Puck loopt maar rond met haar vosje dat ik haar van de week had meegenomen bij het boodschappen doen.


Ze sjouwt het vosje overal mee naar toe, bijt in het buikje of staart en dan piept het vosje. Een succes voor Puck.

Ik ga eens mijn wandelkleding aantrekken en dan met Puck, zonder vosje, een wandeling maken.

15 opmerkingen:

  1. Ik geloof dat er wel een of andere (betaal)app is waarmee je op alle mogelijke blogplatformen kan reageren, maar ik kom nu even niet op de naam. Om op jouw blogs te reageren moet ik dat via blogger doen op mijn laptop. Op de telefoon lukt het niet en ook niet via Wordpress, al zie ik je daar wel in mijn leeslijst staan. Blijft toch vervelend al die omwegen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat ze daar nog niet op gevonden hebben. Ellen

      Verwijderen
  2. Reclame is mooi maar ik vind het rommelig op een blog. En minder overzichtelijk. Goed gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op blogs reageer ik alleen op mijn laptop en sinds een week of zo moet ik soms weer mijn e-mailadres geven en mijn naam. Maar tot nu toe lukt het me om overal niet anoniem te reageren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga ik reageren via mijn laptop dan ben ik ingelogd en via mijn iPad ben ik anoniem. Vreemd maar het wil niet anders.

      Verwijderen
  4. Ha Ellen,
    Ik herken wat je schrijft. Vooral de advertenties. In het begin verdiende ik er iedere dag een klein beetje aan. Maar sinds augustus zijn de inkomsten héél minimaal geworden... ik heb ook zoiets van: ik gooi ze er wel helemaal af. En het leest veel fijner zonder advertenties.
    Succes met opruimen enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liselot, ik heb ze er allemaal afgegooid. Geen advertenties meer op mijn sites:))

      Verwijderen
  5. Ik volg een aantal bloggers, en op enkele daarvan kan ik niet reageren omdat je dan een account aan moet maken, wat ik halsstarrig weiger. Ik weet dat het vechten tegen de bierkaai is, maar sites waarbij je alleen de cookies kunt accepteren en niet aanpassen sluit ik meteen. Ook zonder die kleine spionnetjes kunnen ze al veel te veel van me vinden, waar ik geen enkel belang bij heb. Zo ben ik ook altijd zeer terughoudend bij het opzoeken op internet, hoewel het onderhand een uitermate belangrijke informatiebron is geworden. Maar de stroom aan reclame die je naderhand krijgt heeft me huiverig gemaakt en die wordt grote3ndeels veroorzaakt door de vaak overbodige cookies die geplaatst worden. Dat sommige nodig zijn om de website goed te laten werken wil ik nog aannemen, maar de handel in gegevens vind ik niet toelaatbaar.
    Winkelketens (en niet alleen supermarkten) willen je ook altijd heel erg graag hun klantenkaart aansmeren, waardoor ze je 'gericht en persoonlijke' aanbiedingen kunnen doen. Zover ik weet heeft vrouw Helena die ook, maar ik heb ze voor mezelf allemaal weggedaan. Mijn belangstelling om door een DHZ-keten herinnerd te worden aan een aanbieding die je 'niet mag missen', of een een autodealer dat ze weer een nieuw model hebben die 'geknipt is voor uw situatie' en vergelijkbare non-informatie, is meer dan minimaal.
    Nee, als ze informatie over me willen, moeten ze er moeite voor doen en ga ik ze die niet op een presenteerblaadje aanbieden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Willem een wereld zonder internet is bijna ondenkbaar en overal laat je iets achter. Accepteer je geen cookies dan mis je weer van alles. Ik accepteer ze maar.

      Verwijderen
    2. Als ik de cookies niet kan reduceren tot alleen de noodzakelijke en ook de achterdeur (een of ander vrij vaag belang dat nergens gedefinieerd wordt) niet kan sluiten, dan bezoek ik de site gewoonweg niet. De informatie vind ik altijd wel, al kost het dan wat meer moeite.
      In 2014 heb ik FB er om die reden uitgegooid en mijn account opgezegd; de eigenaren beschouwden iedereen als een bron van informatie die je verkopen kunt leek het wel. Voor mij was dat het begin van de bewustwording van het gevaar van de e-maatschappij. Had weliswaar Orwells boek 1984 wel gelezen, maar was me er nooit zo bewust van dat het werkelijkheid begon te worden. Sinds 2014 bewaar ik wel mijn persoonlijke grenzen meer.

      Verwijderen
  6. Heerlijk hè, hier staat ook de deur de hele dag open.
    Joh, op de foto is het vosje net echt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he dat vind ik ook. Puck sjouwt er de hele dag mee rond. Komt er bezoek dan haalt ze haar vosje om de gasten te begroeten.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.