Bezoekers

Volgers

zaterdag 23 september 2023

Pakketje, online of in de winkel?

 

Gisteren bij Bol een pakje besteld. “Voor 12 uur besteld, morgen in huis” dus nog snel op tijd bestellen dan krijg ik het vandaag. Ja ja dat had ik gedacht.
Vanmorgen vond ik een mailtje in mijn mailbox, “sorry maar we kunnen je pakketje vandaag niet leveren. We hebben de tijd te krap berekend. Dinsdag 26 september kun jij je pakketje verwachten.”

Mooi is dat.
Dinsdag ben ik jarig en dan ga ik niet thuis zitten wachten op een pakketje en woensdag gaan we voor 1 a 2 weekjes weg.
Ik ga het pakketje dus niet aannemen en laat het maar retour gaan. Betalen doe ik het natuurlijk ook niet.

Kan er nog iets goed gaan ergens?

Frits zijn bestelling in de Apple winkel werkt ook niet. Komt het vandaag weer niet aan bij hun dan wordt de koop ontbonden. Ga je eens naar een winkel fffffffffff. Als we weer thuis komen van onze vakantie dan maar ergens online bestellen.


15 opmerkingen:

  1. Ik vind dat ook altijd zo vervelend. Ik kijk met het bestellen altijd naar de bezorgdatum zodat ik zeker weet dat ik thuis ben. Het is dan heel vervelend als ze de bezorgdatum wijzigen, meestal naar een dag dat je er niet bent. Merk wel dat dat bij Bol gebeurd als het product door partners wordt geleverd. Als zijzelf leveren gaat het eigenlijk altijd wel goed. Voor Apple producten kan ik je ook Amac aanbevelen. Zij zijn officieel Apple dealer. Weet niet of ze bij jullie in de buurt zitten. Ik heb bij hun al diverse producten gekocht (niet online maar in de winkel). Je kunt op de website ook de winkelvoorraad checken. Begreep dat het nu wel enorm druk is bij Apple vanwege het uitkomen van de nieuwe iPhone, misschien dat jullie daar nu de dupe van zijn. Mocht er een Amac in de buurt zitten zou ik daar na je vakantie zeker eens heen gaan dan zal de iPhone drukte ook wel weer zijn afgenomen.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons is ook een Amac winkel en daar heb ik mijn iPad gekocht. Frits heeft daar dus ook zijn bestelling gedaan die gisteren zou aankomen. Vandaag heeft hij gebeld maar het was nog niet bij de bestelling. Dinsdag gaan we vertrekken dus dan hoeft het niet meer. Als vandaag de bestelling niet binnen zou komen dan zou de koop ongedaan gemaakt worden, jammer. Maar inderdaad een fijne winkel en je word er prettig geholpen.

      Verwijderen
    2. Het is zeker een fijne winkel. Hopen dat je bestelling erbij zit.
      Inge

      Verwijderen
    3. Hij zit er dus weer niet bij. ;((

      Verwijderen
  2. Als de bezorgdatum gewijzigd word kijk ik altijd of ik het dan als het formaat dat toelaat of ik het pakketje bij een afhaalpunt kan ophalen. Want bestel eigenlijk alleen dingen die ik in mijn directe omgeving niet kon vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat wij vaak van huis zijn wil ik er ook van op aan kunnen als ze een datum beloven en ze houden zich er niet aan. We zijn dan niet voor 1 dag weg dus om het ergens anders op te halen is dan voor mij geen optie. Heel vervelend. Ellen

      Verwijderen
  3. Ik vind het altijd echt onzin om iets de volgende dag bezorgd te krijgen - het kan meestal ook best wat later - maar het is wel érg irritant als beloofd wordt dat het op dag X wordt bezorgd, en dan krijg je nog zóveel mailtjes dat het telkens toch 1-2-3-meer dagen later wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoeft voor mij ook niet maar dan moeten ze het niet beloven zodat ik denk dat ik het dan nog kan laten komen. Ellen

      Verwijderen
    2. Ik laat het het liefst bezorgen bij een afhaalpunt. Dit kan echter niet altijd en dan wil ik het laten bezorgen op mijn parttime dag. Soms komt het dan zo uit dat het de volgende dag is. Komen ze dan later vind ik dat vervelend. Als ik het dan alsnog kan veranderen dan doe ik dat maar helaas is dat niet altijd mogelijk. Mijn buren nemen met alle liefde een pakketje voor mij aan maar ik vind dat vervelend..
      Inge

      Verwijderen
    3. Inge, ik wil ook het liefst andere mensen niet lastig vallen en al helemaal niet met mijn pakjes. Heel vervelend. Het is weer een geldkwestie zoals zoveel. Heb je nu select dan is dat een stuk minder maar dat vertik ik. Ellen

      Verwijderen
  4. Ik blijf er al lang niet meer voor thuis. Er is hier een afhaalpunt die pakjes aannemen van alle koerierdiensten. Ik ga het dan ophalen wanneer het mij past. En ik kan het daar ook retour brengen. Super makkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja maar als we dan weer op pad zijn dan ligt mijn pakje daar en dat is niet de bedoeling. Ze moeten zich aan hun afspraken houden en als ze dat niet kunnen dan moeten ze geen afspraken maken. Ellen

      Verwijderen
    2. Voor mij steekt het niet op een dag. Ik ga niet nog gauw iets bestellen als ik weet dat we over twee dagen op vakantie vertrekken. Er kan altijd iets tussenkomen en die koerierdiensten hebben het gewoon superdruk.

      Verwijderen
  5. Vooral bij PostNL gaat het heel vaak mis dan vaak 's avonds een mailtje dat 'ze het niet gehaald hebben'. Tegenwoordig laat ik pakje via PostNL wel naar een pakketmuur sturen maar daar blijven ze dan maar 3 dagen liggen. Het wordt allemaal steeds gekker vanmorgen contact met het CAK over de eigen bijdrage van mijn moeder voor HH-hulp die ze niet krijgt (2 keer sinds mei) maar er wordt wel afgeschreven door het CAK. Hun antwoord "ook al komt iemand 10 seconden of niet" u moet toch betalen. Ik had nog een andere vraag maar dat 'mocht' niet want een gesprek kon maximaal 6 minuten duren gewoon opnieuw bellen mevrouw (ja en dan weer lang in de wacht).....Het lijkt wel of het met de dag erger wordt in ons land.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vreselijk!!!!!!!! Hoe verzinnen ze het allemaal!!! Je staat met je rug tegen de muur in dit soort gevallen en daar word je dan zo boos over. Nederland is onderhand onleefbaar aan het worden. Bah!!!!!!!

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.