Gisteren had ik een dag waarvan je er niet teveel dagen van moet hebben. Vreselijk!! Eerst lag ik in de clinch met de SNS bank.
Wat moet het toch moeilijk zijn om na 3 maanden nog altijd niet de rekening van mijn moeder te kunnen inzien. Worden alle rekeningen betaald? Worden er nog maandelijkse kosten van abonnementen afgeschreven die opgezegd moeten worden? En ga maar door. Ik word er onderhand zowat mesjogge van.
Nadat ik gisteren weer een mailtje kreeg van hun met weer twee formulieren bijgevoegd die eerst uitgeprint moeten worden en daarna weer ingevuld en getekend ingescand moet worden om weer terug te sturen. Ik werd me toch in eens vreselijk boos. Eén van de twee formulieren had ik nota bene in oktober al gestuurd naar hun. Ik was ziedend en pakte de telefoon om eens even mijn woordje te doen bij die bank.
Eerst in de wacht wat mijn humeur niet ten goede kwam. Nadat de jongeman oppakte en zijn naam zei barste ik los. "Maar mevrouw wat bent u boos, " zei hij dan ook terecht.
"Mag dat nadat ik nu alweer 3 weken zit te wachten na eerst mijn notaris achter de veren te hebben gezeten voor de verklaring van erfrecht die ons zo'n slordige € 800 koste? Nog altijd kan ik geen rekening inzien. Maar als ik onkosten heb gemaakt dan stel ik jullie hier verantwoordelijk voor."
Hij moest me doorverbinden zei hij nadat hij mijn verhaal had aangehoord en volgens mij had hij als iets tegen me moest zeggen zijn allervriendelijkste stemmetje uit de kast gehaald. Hij begreep het allemaal. Dus hoppa, weer in de wacht. Tussendoor kwam de vriendelijke jongeman weer aan de lijn om mee te delen dat het wel 4 minuten kon duren of dat ik liever een andere keer wilde terug bellen.
Die 4 minuten konden er ook nog wel bij, ffffffff.
Degene die ik toen aan de lijn kreeg was duidelijk voorbereid en stond klaar in de aanval tegen die boze mevrouw.
Ze was kort en bondig, zei alleen wat ze moest zeggen en vroeg me of ik het begreep. Nou dat was een foute opmerking naar mij toe en ik vroeg of zei mij wel begreep.
Uiteindelijk moeten we dus weer 2 formulieren invullen. Eentje dat ze al in oktober heeft gekregen krijgt ze weer terug en met het andere ga ik maar weer aan de slag.
Toen ik weer een beetje bekomen was van mijn gesprek met de SNS bank kreeg ik telefoon. Deze keer niet van de bank maar van een familielid dat in een verpleegkliniek verblijft. Heel zielig allemaal maar ik was er nu nog even niet aan toe. De arme man huilde weer minuten lang aan de telefoon en ik moest moeite doen om hem te verstaan. Gelukkig kreeg ik hem weer een beetje kalm en heb zo goed en zo kwaad als het ging met hem een praatje gemaakt.
Ik was blij toen het eindelijk avond werd en ik op de bank kon neer ploffen. Verstand op nul en de tv aan. Maar in mijn hoofd bleef het tollen. Ik heb er zelfs slecht van geslapen.
Vandaag weer een nieuwe dag en dus nieuwe kansen. Tot nu toe gaat het nog goed 😇