Bezoekers

Volgers

woensdag 13 juli 2022

Nou daar gaan we weer .......

Vannacht had ik liggen denken over de KPN. Ik had er genoeg van. Dus vanmorgen aan Lief medegedeeld dat ik KPN ging bellen om mijn nieuwe abonnement te annuleren. Ik wil rust in de tent of in ons geval in de camper.
Lief begreep het allemaal en bood aan zelf nog eens te bellen.

Wat een mutsen zitten daar op het call center, niet te geloven. We hadden snel beet. Volgens mij was het een studentje die van oorsprong een ratelslang moet zijn geweest. Ze ratelde maar door en begreep er niks van. Zij wist het allemaal en zou die oude mensen eens even vertellen hoe de vork in de steek zat. Ze gooide de heleboel door elkaar en zat vast met haar hoofd in het Hussel abonnement. 
Ik zag Lief bozer en bozer worden. 'En nu is het genoeg," zei Lief in ene keer, "geef me je manager maar." Maar tja dat wilde de ratelslang niet en ook niet een andere collega geven. Ze bleef maar ratelen en ratelen en het sloeg allemaal nergens op. Uiteindelijk verbrak ratelslang het gesprek. Ze drukte gewoon op de knop en weg was ze.

Ik dacht dat Lief een hartinfarct nabij was. Hij trilde van woede. Meteen na deze dame belde hij opnieuw en dan kun je in het keuze menu aangeven dat je belt over het laatste gesprek en meteen had hij weer beet. Hij was razend.
Deze keer kwam er een dame aan de lijn die er verstand van had en meteen begreep wat ons dwars zat. 

Als ik iets koop dan wil ik dat artikel hebben of kunnen zien of een contract zien waar precies instaat wat ik gekocht heb. Dat alles was dus bij ons niet het geval. En als ik dan een bericht krijg dat mijn bundel NU ingaat ik zie niets veranderen dan zit ik met een vraag. Mijn contract is me wel opgestuurd maar dat is een contract van juli 2021 en volgens dit contract krijg ik in de EU 25 Gb terwijl ik juist dit nieuwe contract heb afgesloten omdat me beloofd is dat ik 50 Gb krijg maar dat kan ik nergens terug vinden. Dus heb ik weer een vraag. En op al die vragen krijg ik geen antwoord,

Maar de dame aan de lijn die waarschijnlijk al een "oude" rot in het vak was en er verstand van had legde het allemaal keurig uit en ging eens voor ons vragen wanneer onze MIJN KPN app bijgewerkt werd. Dat zou na de eerste factuur datum zijn. "Dus," sprong ik bij, "ik krijg mijn volgende factuur meestal rond de 15 de van de maand en daarna moet ik dan de verandering in mijn app zien?"  En dat was dus helemaal juist. Ik had het goed begrepen.

Dus nog even geduld.
De 12de is mijn nieuwe abonnement ingegaan. Mijn factuurdatum is meestal rond de 15de. 26 Juli zijn de twee weken om dus mocht er niets aangepast zijn in mijn app dan annuleer ik de 25ste.

Verder laat ik het maar even rusten maar de datum staat in mijn agenda met een dikke rode streep eronder.

Vandaag hebben wij verder een heerlijke dag gehad met vuurtorens en zeehonden en KPN kan wat mij betreft de boom in voorlopig!!
Ik ga het er verder ook niet meer over hebben want het doet mijn bloeddruk geen goed maar ik laat jullie zeker weten wat het eindresultaat gaat worden.

dinsdag 12 juli 2022

Het gebroken groene hart.

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Een huisdier verliezen is altijd heel verdrietig 😓 en vooral op deze manier.

Gisteren schreef ik jullie over de verlenging van mijn KPN abonnement. Het was geregeld. Tenminste dat dachten we toen nog 😓

Als je een verlenging of een abonnement afsluit dan zijn ze er zo bij om mailtjes te sturen en sms berichten. Deze keer dus ook.

Afgelopen nacht om 0.05 uur kreeg ik zelfs een sms met de mededeling dat mijn bundel nu in ging. Lief die vannacht nog een keertje in zijn app had gekeken zag inderdaad de nieuwe voorwaarden. Onbeperkt bellen en sms'en. In Nederland "onbeperkt" (het juiste aantal Gb weet ik zo even niet) internet en internet binnen de EU 50 Gb.

Geweldig dus vanmorgen ik helemaal happy en ging meteen kijken in mijn app. Niks!!! Er was helemaal niks nieuws te zien. Mijn oude abonnement stond er nog. Lief ging even zijn Mijn KPN app showen maar ook daar was niks meer te zien van een nieuw abonnement.

Ondanks een sms en een mailtje dat vanaf nu mijn nieuwe bundel inging.
Weer gebeld met KPN en de juffrouw snapte er ook niets van maar ze zou het aan de betreffende afdeling doorgeven. Het zou aangepast worden.
In de late namiddag was er nog altijd niets aangepast in de app en weer gebeld met KPN. Ik word er onderhand erg kribbig van.

Lief had een juffrouw aan de telefoon die erg lang moest zoeken. Steeds zei ze, "ik ben even aan het zoeken ............" en daarna hoorde we een hele tijd niets meer. Nu weet ik dat je een klant steeds moet laten weten dat je er nog bent omdat hij niet ziet of je er nog bent maar de juffrouw zocht maar en zocht maar en wij wachten maar om haar niet te nerveus te maken en hopen dat ze de verbinding niet verbrak zoals bij ons eerste telefoontje gebeurde.

Het uiteindelijke verhaal wat ze ons vertelde was, 
KPN- " U kunt het niet meteen in de app zien. U moet wachten tot 1 augustus en dan ziet u dat de app is aangepast." 
Lief- "Maar juffrouw ik mag binnen 2 weken mijn contract verbreken en als ik moet wachten tot 1 augustus dan is die termijn afgelopen." 
UIteindelijk zei ze,
KPN-  "Ik leg u nu al 3 keer uit dat u pas vanaf 1 augustus de aanpassing kunt zien."
Lief-  "Juffrouw ik wil het nu zien. Mijn vrouw wil haar abonnement nu al annuleren maar mijn groene hart breekt." enz. enz. enz.

Om een lang verhaal kort te maken zover dat nog kan. Morgen ga ik KPN bellen en ik heb Lief gewaarschuwd dat ik niet mak zal zijn. Ik annuleer in ieder geval mijn verlenging als ik niet kan zien op hoeveel ik recht heb binnen de EU. Zelfs in mijn contract kan ik het nergens terug vinden. 

Ik wil KPN en het groene hart van Lief nog één kans geven. Als ik weer in Nederland ben dan zal ik een paar dagen voor de 1 ste van de maand gaan verlengen en zie ik dan de 1ste van de maand geen verbetering dan stap ik over naar een ander. Dan houd ik ermee op!!!!

Lief weet ervan en sputtert nog tegen en klaagt dat zijn abonnement dan duurder wordt. Ik heb hem gezegd dat als hij zich zo voor de gek laat houden hij dan de prijs daarvoor maar moet betalen.
Ik geef ze zo toch wel kansen genoeg dacht ik.


maandag 11 juli 2022

Zo verdrietig.

Vanmorgen toen we weer onderweg waren kreeg ik een verdrietig telefoontje van mijn bonusdochter (dochter van Lief). Ze klonk een beetje triest en op mijn vraag of alles goed was antwoordde ze, "nu weer wel maar eerst niet."
 
Wat was er gebeurd.
Eind april werden bonusdochter en haar gezinnetje 2 honden rijker. Twee lieverds uit het asiel. Het is een broer en zus en ze zijn even oud (op de foto zijn ze 9 maanden). Als je één hond zag dan was de ander zeker in de buurt. Zoals men zegt; twee handen op een buik. Lola en Keizer.


Vanmorgen zag Lola een konijn lopen en rende er achter aan en net op dat moment kwam er een busje aanrijden.

Lola heeft nog maar even geleefd. De kinderen hebben het zien gebeuren. Zo triest.
Er is nog een dierenarts bij geweest, helaas was er niets meer mogelijk.

Keizer heeft afscheid genomen van Lola. Hij heeft haar gelikt en besnuffelt en toen was het goed. De kinderen, Mans en Krijn hebben samen met hun papa Lola begraven. Ze hebben een grote kei die ze ooit meenamen uit Drenthe helemaal beschildert en die zal op het graf van Lola komen te liggen.
Ieder heeft op zijn manier afscheid genomen. 

Ik weet uit ervaring dat het niet meevalt om dit verdriet een plaatsje te geven. Uiteindelijk zal het wel lukken. Arme Keizer, Mans en Krijn en bonusdochter en partner ❤❤

Nog even een vervolg van gisteren, KPN. Vanmorgen kregen we ieder een mailtje van KPN of we ons abonnement wilden verlengen. Onbeperkt bellen, internet en sms en onze data in de EU 50 GB voor € 25.
We hebben onze abonnementen meteen verlengd. 
Zou dat mailtje nu zijn gekomen door ons belletje want ons abonnement was afgelopen 3 juli al afgelopen ..........

zondag 10 juli 2022

Meningsverschil

Dat werd nog een heel gebel met KPN. 

Zoals jullie weten zat ik vorige maand in mijn laatste week zonder internet. Wij gebruiken nogal veel i.v.m filmpjes die Lief op YouTube zet. Bij iedere trip die we maken krijgen we ermee van doen. Ik deel MB's met hem en zit dan zelf zonder of we kopen een simkaartje voor onze mifi. 

De looptijd van onze unlimited abonnementen zijn begin deze maand afgelopen en ik was van plan om nu eens uit te gaan zoeken waar en elk abonnement ik zou gaan nemen. Ik had Lief al voorbereid want ik ben het meer dan beu. Lief heeft jaren lang bij KPN gewerkt en zijn groene hart kwam in opstand toen ik erover begon. 

Zo gebeurde het dat ik vrijdag jl. eens op zoek ging op het net wat ieder aan te bieden had.

Vodafone heeft in EU 40 GB voor 1 persoon voor € 25
Vodafone heeft voor 2 personen samen het RED Unlimited abonnement, 100 GB of 50 GB per persoon voor € 24 p.p.

Wij hebben nu ieder een KPN onbeperkt bellen, sms en internet in NL en in de EU 25 GB voor 
€ 28.

Maar toen ik de website ging bekijken van KPN las ik dat er nu 50 GB in de EU gegeven wordt voor € 25 dus dat is ook nog goedkoper.

"En nu is het genoeg, " zei ik tegen Lief. "De bandieten. Laatst hebben we nog een extra simkaart voor € 40 gekocht in Zweden voor 50 GB extra te hebben. Ik ga eens bellen met KPN." Lief zag de bui al hangen en bood aan om zelf te bellen en zo gebeurde het.

De eerste juffrouw die we aan de telefoon kregen wist van toeten nog blazen en verbrak zelf de verbinding maar want ze gooide de heleboel door elkaar. 25 GB in Nederland en onbeperkt in NL. Ik kreeg bijna medelijden met haar.

De tweede keer kregen we een jongeman aan de telefoon en die ging het uitzoeken en inderdaad, we hadden gelijk. Hij zou ons zaterdagmorgen rond half 10 terug bellen.

Hij belde niet terug!

In de middag zelf maar weer gebeld en inderdaad na veel uitzoekerij hadden we weer gelijk. We krijgen de 50 GB deze maand extra boven op onze 25 GB maar we kunnen het niet terug zien in onze app.
We moeten het maar even uitproberen was het advies en anders maar bellen.

De abonnement prijs? Tja, wat is nu € 3 meer betalen per maand per persoon. Niets toch? Maare als we ons abonnement verlengen dan krijgen we het wel aan € 25 p.p.

Ik weet één ding zeker, zodra we thuis zijn (dan ben ik weer een maand verder) en nog niets zie in mijn KPN app dan stap ik mooi over naar Vodafone.

Lief klaagt al en zegt dat hij dan meer moet gaan betalen omdat er 1 abonnement weg valt.
Ik heb er geen boodschap meer aan en Lief mag ook overstappen dan hebben we samen 100 GB voor € 24 p.p

Hij mag kiezen.


zaterdag 9 juli 2022

Wat een schatje


Kijk toch wat een schatje en dan bedoel ik niet direct de mevrouw. Ze is wel een Zweedse en dat zijn bijna allemaal schatjes maar ik ken haar verder niet dus .......... Haar man, ook een Zweed, gaf ons wat meer informatie over de Ford

Maar kijk toch eens naar deze combinatie!!!!
Een Amerikaanse Ford uit 1932. Het oude nummerbord zit er nog op. Dat is het bruine plaatje dat je op de bumper kunt zien zitten. Het Zweedse nummerbord zat achter de gril aan de voorkant.

De zitbank binnenin is van zwart leer. De auto was helemaal opgeknapt en zag eruit om door een ringetje te halen.
Wat het dan helemaal af maakt vind ik ..........  dat caravannetje dat erachter hangt.